רק בהודו

ההורים היו בדרך להלוויה וגילו כי התינוק חי

הורים לזוג פגים בהודו התבשרו כי התינוקות מתו והיו בדרך להובילם לקבורה, אך לפתע ראו תזוזה בתוך שק הפלסטיק. שני רופאי ביה"ח שטיפלו בתינוקות פוטרו מתפקידם (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בית חולים פרטי בדלהי החליט לפטר שני רופאים שקבעו בטעות את מותו של תינוק שזה עתה נולד. הוריו של התינוק גילו לתדהמתם שהוא בחיים כשהיו בדרכם להלווייתו ולהלוויית אחותו התאומה, והבחינו שמשהו מתפתל בתוך שק הפלסטיק שאליו הוכנסו התאומים.

הרשויות בהודו פתחו בחקירת המקרה החריג שאירע ב-30 בנובמבר, יום חמישי שעבר ועורר זעם ציבורי גדול ודיון בשאלת איכות מערכת הבריאות הפרטית במדינה האסייתית, שלרוב נחשבת ליקרה מאוד אך ככל הנראה לא בהכרח שווה את הכסף.

התקשורת ההודית דיווחה שסבם של התאומים הפגים, שנולדו בשבוע ה-22, סיפר שהוריהם מיהרו עם בנם התינוק לבית חולים סמוך, שם נאמר להם שהוא עדיין בחיים. לפי הרשויות, מצבו של התינוק קשה והוא נמצא בהשגחה צמודה של הצוות הרפואי.

בית החולים 'מקס' מסר בתגובה שהוא פיטר את שני הרופאים שקבעו בטעות את מותו של התינוק, ושפתח בחקירת המקרה על ידי מומחים שישתפו פעולה עם הרשויות. "הצעד המחמיר ננקט על בסיס השיחות הראשוניות עם קבוצת המומחים והוא משקף את המחויבות שלנו לסטנדרטים גבוהים ביותר של טיפול", נמסר בהודעת בית החולים.

שר הבריאות של דלהי סאתיינדאר ג'יין התייחס אף הוא לפרשה ואמר בסוף השבוע שיינקטו צעדים קשים נגד בית החולים ואם יידרש רישיונו יישלל. לדבריו, הממשלה הורתה ביום שישי על פתיחת חקירה כשנודע לה על מקרה הרשלנות של בית החולים. שר הבריאות הוסיף שב-22 לחודש נשלחה לבית החולים אזהרה משום שלא קיבל לטיפול חולים עניים. בחודש שעבר, למשל, מתה ילדה מקדחת דנגי (מחלה נגיפית שמועברת באמצעות יתושים), והוריה טענו שבית החולים הפרטי דרש מהם מחיר מופרז על הטיפול בה.

זו לא הפעם הראשונה בהודו בה נעשים טעויות שכאלה, תקרית דומה אירעה בחודש יוני בבית החולים סאפדרג'ונג בניו דלהי כשרופאים קבעו את מותו של תינוק שרק נולד, אבל לאחר מכן התגלה שהוא חי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר