עוד סיבה לדאגה

מאפירים או מקריחים? זה מה שזה אומר עליכם

העולם מתחלק לשניים, אלו שסובלים מהתקרחות ואלו שלא. וגם אלו שלא מקריחים, מתחלקים לשניים - אלו שסובלים מכך ששערם הופך ללבן ואלו שלא • מחקר חדש טוען כי מעבר למינוס האסתטי יש גם מינוס בריאותי גדול (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

כמעט כל אדם שמתחילות לגדול בראשו שערות לבנות מפיל את האחריות על הדאגות הרבות שאופפות אותו, אלא שמחקר חדש טוען שאנשים הסובלים מהקרחה ומהתלבנות השיער עלולים לחוות התקף לב, עוד סיבה לדאגה.

המחקר החדש מגלה כי ה"הזדקנות" המוקדמת הזו בקרקפת שגורמת לנשירת השיער, עלולה לסמל סיכון גבוה למחלת לב וכלי דם. המחקר טרם הוצג במלואו והוא יוצג בקרוב בכנס השנתי של האיגוד האירופי לקרדיולוגיה.

במחקר השתתפו 790 גברים מתחת לגיל 40 שלקו במחלת עורקים כלילית, לעומת 1,270 גברים בריאים בגילאים דומים ששימשו קבוצת ביקורת.

החוקרים סקרו את עברם הרפואי של הנבדקים, שעברו גם בדיקת קרקפת שסימנה את מידת ההתקרחות שלהם ואת גוון השיער.

בתום המחקר גילו החוקרים כי מקרב הגברים שלקו בלבם, עמד הסיכון להאפרת השיער בגיל מוקדם על 50%, בהשוואה לסיכון להאפרת שיער של 30% בקבוצת הבריאים. מדובר על סיכון גבוה פי 5 להתקף לב אצל גברים מאפירים, בהשוואה לגברים בריאים.

מקרב חולי הלב הסיכון להקרחה מוקדמת היה 49%, בהשוואה לסיכון של 27% מקרב הגברים הבריאים. כאן, גבוה הסיכון להתקף לב בקרב המקריחים היה גבוה פי 5.6, מאשר אצל הגברים הבריאים.

ומנגד, מצאו החוקרים שהשמנת יתר הגבירה את הסיכון למחלת לב וכלי דם פי 4 בלבד, פחות מהסיכון אצל מקריחים או מאפירי שיער.

מה הקשר?

על פי החוקרים מסתמן שהסיבה לסיכון המוגבר בקרב מקריחים או מאפירי שיער נעוצה בשעון הביולוגי: "תהליך ההזדקנות הביולוגית עשויה להיות מהירה יותר אצל מקריחים או מאפירי שיער", אמר ד"ר כמאל שארמה, ראש צוות החוקרים.

למחקר זה קדמו מחקרים אחרים שכבר קשרו שינויים בקרקפת למחלות לב וכלי דם. מחקר ענק שנערך ביפן בשנת 2013, סקר שישה מחקרים קודמים שכללו מעל 44 אלף גברים. כל אחד מהמחקרים שנסקרו נמשך 11 שנים.

לאחר מכן התמקדו החוקרים בגברים בגילאי 55 עד 60 ומצאו כי אלה שסבלו מההקרחה החמורה ביותר היו בסיכון גבוה ב-44% ללקות בהתקף לב. בסיכום של כל ששת המחקרים, ובחישוב של כלל גילאי המשתתפים, נמצא כי קירחים נמצאים בסיכון גבוה ב-70% ללקות בהתקף לב, בהשוואה לגברים שאינם סובלים מהקרחה.

החוקרים מצאו גם כי ככל ששיעור נשירת השיער היה גבוה יותר בקדמת הראש, כך עלה בהתאמה גם הסיכון להתקף לב.

מחקר נוסף שנערך בשנת 2014 בדנמרק, וכלל 10,885 איש, מצא כי שיער אפור עשוי לחזות מחלת לב.

הלחצנו אתכם? לא טוב, שמרו על כושר ועל תזונה בריאה ותשארו בריאים עד 120.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר