משחק רשת פארודי

כוונת רובה בצורת מגן דוד פולטת כדורים על השפם של היטלר

כ"נקמה" על צנזור משחק חדשני בגרמניה ואי הפצתו בישראל, בשל אלמנטים נאציים המהווים את עיקרו, יצרו גיימרים ישראלים משחק משלהם - המשפיל-נאצים בדרכו (דיגיטל)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מתוך משחק התגובה של הישראלים (צילום: מתוך המשחק / ynet)

שלושה צעירים ישראלים פיתחו לאחרונה משחק רשת לעגני, כמחאה על אי הפצתו בישראל וצנזורו בגרמניה של משחק ווידאו חדש בו השחקן מגלם גיבור יהודי שמחסל נאצים.

לפני יותר מחודש יצא לשוק משחק וידיאו בשם Wolfenstein II של חברת בת'סדה האמריקנית, בו השחקן מגלם גיבור יהודי בשם בלזקוביץ', כשמטרתו במשחק בפעולה הבדיוני היא "לחסל נאצים".

אלא שהחברה החליטה לא להפיץ את המשחק באופן רשמי בישראל דרך חנויות המשחקים המקוונות, מחשש לתגובות קשות בגלל האזכורים הנאציים.

גם בגרמניה הושק המשחק בגרסה מצונזרת, ללא אזכור ליהדותו של הגיבור, ללא צלבי קרס ואלמנטים נאציים אחרים - ואפילו דמותו של היטלר שונתה כך שתופיע ללא שפם - וכל זאת בגלל חוק גרמני שאוסר על הצגת סמלים נאצים.

בשל כך, החליטו מעצב המשחקים שלו מורן, מפתח המשחקים אלון כרמי והצלם נדב הקסלמן לפתח משחק רשת הומוריסטי קצרצ, המיועד להשמיע מחאה נגד הצנזורה והחסימה. במשחק, ששמו הוא wolfenstache, מצויד מי שמשחק ברובה עם כוונת בצורת מגן דוד, כשמטרתו היא לירות בשפמים מעופפים של היטלר.

לדברי מורן, בראיון ל'ממון', המוסף הכלכלי של ידיעות אחרונות, "וולפנשטיין הוא משחק על גיבור יהודי שהורג נאצים - ומפלים אותנו כי אנחנו יהודים. זה פשוט מגוחך. הרעיון במשחק שפיתחנו הוא לעשת מחווה, מאיתנו הישראלים, לאחינו הגיימרים הגרמנים - משחק שכולל את כל הדברים שצונזרו מהגרסה הגרמנית, ובעצם לצחוק ביחד על איך עושים צחוק מאיתנו".

יצויין, כי עד כה זכה המשחק לסיקור נרחב בחו"ל, ועשרות אלפי איש כבר שיחקו בו באתר הייעודי שם הוא מופיע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר