אבן אאוט, במבוק אין: נמצא החומר המושלם לבניית בתים?

בחברת IBUKU משוכנעים שהבמבוק הוא החומר המושלם לבניית בתים. "אנחנו מנסים להקשיב לבמבוק, להבין איך זה יהיה הכי טוב להשתמש בו, מהם המאפיינים הייחודיים שלו" (בית ועיצוב, בעולם)

הבית העתידי שלנו? אוקיי, לא נסרב לו (צילום: IBUKU)

בעוד גורדי שחקים מזכוכית ופלדה מככבים בערים מרכזיות ברחבי העולם ואדריכלים נוטים לנצל את מלוא הפוטנציאל של הטכנולוגיה המתקדמת הקיימת לרשותם, חברה אחת באי באלי (פרובינציה של אינדונזיה, שעתיים טיסה מסינגפור) מעדיפה לתת לטבע להוביל.

החזון האדריכלי של אלורה הארדי, הוביל לייסוד חברת IBUKU שאחראית למובלעת קסומה בבאלי, מלאה בבתי במבוק בעלי שלדים מדהימים שרוב תושביה הם אנשי עסקים שמחלקים את זמנם בין מנוחה וחופש באי למגורים בארה"ב, אירופה ומדינות נוספות.

הבתים, בני שלוש או יותר קומות, בנויים בתוך הג'ונגל הטרופי השופע של העיר אובוד.

הארדי הגיעה לבאלי בעקבות אביה, ג'ון הארדי, מעצב תכשיטים נודע, והחברה שבבעלותה הספיקה לתכנן כבר למעלה מ-60 מבנים עשויי במבוק.

"במבוק יכול לשנות את האופן שבו אנו בונים בגלל כוחו, גמישותו, מחזור הצמיחה המהירה שלו. פיתחנו שיטות טיפול ובנייה שונות אשר שיפרו מאוד את תוחלת החיים של הבמבוק כחומר בניין" אמרה אלורה בראיון לליאורה איצקוביץ במגזין ווג. "במבוק הוא חומר ורסיטלי, מגוון. הוא יכול להיות הכוכב, המאפיין המגדיר של חלל, והוא יכול גם להיות בלתי נראה, להשתלב בטבעיות, כאילו אנחנו מוקפים בקן ציפורים. אנחנו מנסים להקשיב לבמבוק, להבין איך זה יהיה הכי טוב להשתמש בו, מהם המאפיינים הייחודיים שלו".

קירות מעוקלים ודלתות עגולות

עבודה עם במבוק היא אתגר אמיתי. למעשה, הבמבוק שימש כחומר בנייה במשך אלפי שנים, אבל אם לא מטפלים בו כראוי, הוא נאכל על ידי חרקים, ולכן בחברת איבוקו מטפלים בן במלח טבעי. כיוון שהבמבוק חלול, הוא אינו יכול להתעקם לזווית של 90 מעלות, ולכן קירות המבנים מתעקלים בעדינות, ובחלק מהמקרים, גם הדלתות עגולות ותלויות על ציר מרכזי אחד. בנוסף, יש לשמור על הבמבוק יבש, ולכן חדרי האמבטיה והשירותים כוללי ברזים ומקלחות מנחושת וכיורים שנחצבו מאבני נחל.

החשמל ומיזוג האוויר משולבים בקירות המבנים, והריהוט מיוצר מבמבוק וחומרים טבעיים אחרים.

אלורה משווה את גישת העיצוב שלה בבמבוק לאופן שבו אמן עובד על בד. במקום לנסות ליצור תכנית על דף ריק, היא מעדיפה לשפוך את הדיו ולעקוב אחרי הזרימה שלו.

אחד היתרונות הגדולים ביותר, ואולי הסיבה לעובדה שהבמבוק עשוי להיות חומר הבניין העתידני היא הקיימות שלו. טכנית, במבוק נחשב לעשב פראי ויש לו 1,450 מינים הגדלים ללא הפרעה באזורים הטרופיים של איי באלי וג'אבה. הוא יכול לעמוד יציב גם כשיש עליו עומס כבד של משקל, ועמיד ברעידת אדמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר