כבר לא "צבא העם"?

צה"ל מציג: שפל היסטורי בהתגייסות ליחידות קרביות

לא רק חרדים - רק כ-67 אחוזים מהמתגייסים לצה"ל היו מעוניינים לאחרונה בשירות קרבי פעיל; פחות ממחצית מבני מחזור הגיוס האחרון הצטרפו לשירות החובה (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Hamad Almakt/Flash90)

שיעור המתגייסים ליחידות לחימה בצה"ל בקיץ האחרון עמד על כ-67 אחוזים, מהנתונים הנמוכים ביותר בהיסטוריה של "צבא העם". הנתון של מחזור נובמבר האחרון נמוך אף יותר, כך לפי פרסום הבוקר ב'ישראל היום'.

בעבר תלו בצבא את הסיבות לירידה במוטיבציה, בעליית קרנם של יחידות שונות, שאינן נחשבות בהכרח ללוחמות, דוגמת הגנה אווירית האחראית על יירוטים מוצלחים של טילים ששוגרו לעבר ישראל, על ידי מערכת 'כיפת ברזל', תחומי הסייבר ויחידות המודיעין.

אתמול בתדרוך שערך בכיר באגף כח אדם לכתבים הצבאיים, הוא אמר בין היתר: "הרצון לשרת בצבא הולך ויורד, באחוזים נמוכים מאוד, אבל יורד. מדובר בשילוב נסיבות כגון השקט הביטחוני היחסי ששורר באזור בשנים האחרונות לצד מחשבות בני הנוער כאילו שירות קרבי לא יועיל להם בהמשך החיים".

הקצין הבכיר באכ"א הצהיר כי צה"ל בנה תכנית ממוקדת לשיפור המצב הנוכחי, המוכיח כי לא רק ב"יעדי הגיוס" שנקבעו לחרדים בחוק הגיוס הקודם צה"ל לא עמד - בפעם החמישית ברציפות.

בארגוני ימין שונים, הפעילים בעיקר ברשתות החברתיות, מיהרו לנעוץ את הסיבות לירידה בשיעורי הגיוס ולירידה במוטיבציה לשרת ביחידות קרביות, בפרשת אלאור אזריה שצה"ל היה עיקש מולו כמעט לכל אורך הדרך, בהשוואתו של סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף גולן את ישראל לגרמניה של טרום השואה - ובקמפיין שילוב הנשים בחלק מהיחידות הלוחמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר