קרב רב בוועדה

בכירים בוועדה למינוי דיינים: "הספרדים מונעים את הכינוס"

נשיא ומנהל בתי הדין הרבניים שיגרו מכתב בו הם דורשים לכנס את הוועדה למינוי דיינים - אולם בכיר בוועדה טוען: "גורמים ספרדים בוועדה ופוליטיקה קטנה - הם שמונעים את כינוס הוועדה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון והשר אריה דרעי (צילום: יעקב כהן )

הראשל"צ ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף ומנהל בתי הדין עו"ד שמעון יעקבי, שיגרו מכתבים ליו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ בבקשה לכנס את הוועדה; רבנים התלוננו על מחסור בדיינים והצורך הדחוף בכינוס הוועדה - אך מתברר כי פוליטיקה פנימית בתוך המפלגות החרדיות היא זו שככל הנראה מונעת את כינוס הוועדה, כך נודע ל"כיכר השבת".

גורם בכיר בוועדה למינוי דיינים סיפר ל"כיכר השבת": "היה תאריך יעד לכינוס הוועדה, ב' בשבט, התאריך היה כמעט סגור. אבל גורמים בש"ס ובלשכת הרב הראשי רבי יצחק יוסף מנעו את כינוס הוועדה. הגורמים הספרדים בוועדה מונעים את כינוסה".

בוועדה למינוי דיינים לא מצליחים להבין את פשר ההתנגדות לכינוס הוועדה: "נשיא בית הדין ומנכ"ל בתי הדין לוחצים אותנו לכנס את הוועדה, חסרים 27 מינויים בבתי הדין האזוריים. עד שמצליחים לקבוע מועד מוסכם - העסקנים הספרדים מונעים את הכינוס".

ישיבת הוועדה למינוי דיינים. ארכיון

יצוין, כי מאחורי הקלעים קיימת מחלוקת באשר להכנסת שמות דיינים שרוצים להתמודד לרשומות, כשטרם ברור כיצד המחלוקת תסתיים שכן הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו ביקש מהשר יובל שטייניץ להשתמש בכוחו ובזכותו להכניס לרשומות את כל הדיינים בעלי הכושר שרוצים להתמודד לתפקיד דיין.

הגורם בוועדה מצטט מכתב בו כתב מנכ"ל בתי הדין לשר שטייניץ על הצורך לכנס את הוועדה בדחיפות: "אין ברשויות השלטון בישראל אח ורע למצב שתקנים פנויים רבים אינם מאוישים במשך שנים. מכאן קיימת פגיעה מתמשכת בציבור בעלי הדין הנזקקים לשירותי בתי הדין ערב הרכבים חסרים וכיוצא בזה. זהו מצב בלתי סביר בעליל, וחייבים לטקס עצה כיצד להתמודד עמו".

"השאלה אם פוליטיקה פנימית היא זו שמעכבת את מינוי הדיינים וכלפי חוץ מנסים להאשים את כולם כולל השר שטייניץ - העיקר לא את עצמם" מסכם גורם המעורה בוועדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר