"התגרות מכוונת ומיותרת"

לראשונה מזה שנים: יהודים עלו לרמה המוגבהת בהר הבית

גורמים ערבים זועמים: קבוצת פעילי ימין, בהם אברכים חרדים, עלו לרמה המוגבהת בהר הבית - אזור אליו כניסת יהודים אסורה בשנים האחרונות. ח"כ יהודה גליק מודה: "זה נדיר". צפו בתיעוד (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג)

לקראת משבר נוסף מול ירדן? באורח חריג נכנסו השבוע (ראשון) יהודים שעלו להר הבית - ל"רמה המוגבהת", מקום שאליו מזה מספר שנים נאסרה כניסת יהודים. מומחים לנושא הר הבית בהלכה מציינים בשיחה עם "כיכר השבת" כי מדובר במקום שגם יהודים המקלים בכניסה למתחם ההר - נמנעים מלדרוך בו מחשש כרת.

מוסלמים ששהו בימים האחרונים בהר הבית, הביעו כעס על הכניסה לרמה, כאשר לדבריהם המבקרים היהודים עלו "בצורה מתריסה ופוגענית". השטח אליו עלו היהודים נמצא מתחת לכיפה הקטנה בהר, והגורמים המתנגדים לעלייה היהודית להר מציינים כי מדובר לדבריהם ב"השגת גבול והתגרות מכוונת".

בתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת", נראים חברי הקבוצה, בה בעיקר דתיים לאומיים, אך גם מספר אברכים הלבושים בביגוד חרדי, כשהם נכנסים אל השטח שעד היום היה אסור לכניסת יהודים.

בפורומים של נאמני הר הבית נכתב בגאווה כי "מאז נסיון ההתנקשות בח"כ יהודה גליק הוצרו רגלי היהודים בהר הבית. בין ההגבלות הנוספות שהוטלו, יהודים הודרו משטח הרמה המוגבהת". הנאמנים מציינים כי כעת "היום באקט ברור של מצוות כיבוש עלתה קבוצת יהודים אל צידה הצפוני של הרמה המוגבהת באמירה חד משמעית כי העליה היא על דעת המשטרה וכי מדינת ישראל היא הריבון בהר הבית".

העולים היהודים בהר הבית (צילום: חיים גולדברג)

ח"כ יהודה גליק, מהדמויות הבולטות בקרב היהודים העולים להר הבית, אמר ל"כיכר השבת" כי מדובר באירוע נדיר יחסית, וכי הוא עצמו אינו עולה לאזור זה בהר הבית עם קבוצות.

לדבריו, מאז הפציעה שלו, המשטרה לא איפשרה כלל ליהודים דתיים לעלות למתחם הרמה המוגבהת, אולם השבוע, לראשונה מאז, אישרה זאת.

כאמור בקרב גורמים ערבים שורר זעם על מה שבעיניהם נראה כ"התגרות מכוונת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר