"פיצוצים עזים הרעידו את דמשק"

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה אתר צבאי; 3 טילים יורטו

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה כי מטוסי חיל האוויר הישראלי שיגרו טילים לעבר מכון מחקר באזור ג'מראיא, ממערב לדמשק • לפי הדיווחים, נורו שישה טילים ומערכות ההגנה יירטו 3 טילים (חדשות)

מסוק צה"ל (אילוסטרציה. צילום: משה שי, פלאש 90)

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הלילה (שלישי) כי מטוסי חיל האוויר הישראלי שיגרו טילים לעבר מכון מחקר באזור ג'מראיא, ממערב לדמשק.

ברשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דווח כי שישה טילים שוגרו לעבר האתר. עוד נטען בדיווח כי מערכות ההגנה האווירית יירטו 3 מהם.

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דיווחה כי "מערכות ההגנה האווירית הדפו תוקפנות ישראלית ויירטו 3 טילים שכוונו לעבר אחד מהאתרים הצבאיים שלנו". עוד דווח שם כי התקיפה נערכה בשעה 23:30.

לפי מרכז המעקב הסורי אחר זכויות האדם, "פיצוצים עזים הרעידו את דמשק ופרבריה", בעקבות תקיפה של המרכז למחקרים מדעיים. לטענת, מנהל המרכז רמי עבד אל-רחמן התקיפה בוצעה מהשטח האווירי של לבנון.

הפעם האחרונה בה דווח כי ישראל תקפה את מכון המחקר היו בשנת 2013. גורמים מערביים טענו אז כי המטרה הייתה משלוח של טילים איראניים שיועדו לחיזבאללה.

בסוף השבוע דיווחו כלי תקשורת ערביים כי ישראל תקפה בסיס איראני באזור העיר אל-כיסווה. לפי הדיווחים, שני טילים נורו ואחד מהם יורט על ידי מערכת ההגנה האווירית הרוסית "פנציר S-1". יצוין כי מעולם לא דווח עד כה על שיגור טיל יריחו במסגרת מבצעית.

לפי חלק מכלי התקשורת, כאלה המזוהים עם אסד וחיזבאללה, מטוסי חיל האוויר תקפו משטח ישראל מצבור תחמושת ששייך לדיביזיה 1 של צבא אסד, באמצעות חמישה טילים, כאשר מערכות הנ"מ הסוריות יירטו כמה מהם.

ברשת BBC דווח לפני שלושה שבועות על הבסיס האיראני, הממוקם כ-50 ק"מ מרמת הגולן. בצילומי לווין שפורסמו אתמול ניתן לראות כיצד כמה ממבני הבסיס הושמדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר