לקראת הכרזת טראמפ

מערכת הביטחון נערכת לגל של הפרות סדר ופיגועים

נשיא ארה"ב טראמפ החליט לדחות את ההחלטה על העברת השגרירות לירושלים אך בשל הכרזתו הצפויה על בירת ישראל במערכת הביטחון נערכים להתגברות הטרור והפיגועים (ארץ)

הנשיא טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ החליט לדחות את מועד קבלת ההחלטה על העברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים, כך הודיע הלילה (שלישי) הוגאן גידלי, דובר במערך התקשורת של הבית הלבן. גידלי מסר עוד כי הנשיא טראמפ צפוי לקבל החלטה בנושא "בימים הקרובים".

לפי הערכות והדיווחים בארה"ב, טראמפ צפוי להתייחס לנושא מחר, במהלך נאומו המדיני, כאשר יודיע כי ארה"ב מכירה בירושלים כבירתה של ישראל, אך ההחלטה על העברת השגרירות תידחה בשישה חודשים.

מערכת הביטחון בישראל נערכת להתפרצות פלסטינית אלימה בעקבות ההכרזה. לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', הממשל האמריקאי הורה לנציגויות שלו במזרח התיכון להגביר עירנות מחשש להפגנות.

המשטרה, השב"כ ופיקוד מרכז ערכו בימים האחרונים דיוני הערכת מצב, כדי להיערך לגל של הפרוד סדר ופיגועים.

גורמי ביטחון בישראל מעריכים כי צפויה עליה בפעילות מפגעים בודדים. הממסד הפלסטיני מנסה להסית נגד המהלך כך שכל הכרזה על ירושלים תוצג כפגיעה במסגד אל אקצה.

יצוין כי החוק האמריקני מחייב את נשיא ארה"ב לקבל החלטה בנושא בכל חצי שנה, כך שטראמפ היה אמור להכריז הלילה על החלטתו. עם זאת, מאחר והרפובליקנים שולטים בבית הנבחר, טראמפ לא צפוי להיפגע מהאיחור בהודעה.

עד כה, העמדה האמריקנית קבעה כי עתידה של ירושלים ייקבע במסגרת המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, כך שהכרה של טראמפ בירושלים כבירת ישראל מהווה שינוי דרמטי.

טראמפ, הבטיח שוב ושוב במהלך קמפיין הבחירות על העברת השגרירות לירושלים, מיד עם כניסתו לתפקיד, אך גילה חוסר הכרעה בנושא מה שגרר מחאה נגדו מצד בסיס התמיכה הפוליטית. חוסר ההכרעה נובע בין היתר לאור העובדה שכל הצמרת הביטחונית והמדינית בארה"ב מתנגדת למהלך.

בנתיים, הפלסטינים ומדינות ערב מפעילים לחץ על טראמפ כדי שימנע מהכרזה על ירושלים כבירת ישראל.

השגריר הפלסטיני בארצות הברית, חוסאם זומלוט, אמר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "הכרה רשמית של ירושלים כבירתה של מדינת ישראל תהיה 'נשיקת מוות' לפתרון שתי המדינות לשני עמים. מדובר בסוגיה שעומדת בלב ליבו של הסכסוך".

השגריר הסעודי בארה"ב, חאלד בן סלמאן, כתב כי "כל הכרזה אמריקנית על מעמדה של ירושלים לפני חתימת ההסדר המדיני תפגע בתהליך השלום ותגביר את המתיחות באזור".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח עם מנהיגים מרחבי העולם כדי למנוע את ההכרזה: בין היתר שוחח עם עבדאללה מלך ירדן, נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי ואמיר קטאר שייח' תמים בן חאמד אל-ת'אני.

בהודעה שפרסם ארגון הטרור חמאס נאמר כי "החלטה זו מהווה פגיעה בוטה של ארצות הברית בירושלים ומעניקה לישראל לגיטימציה בעיר. צעד זה הוא פגיעה בוטה גם בדין הבינלאומי לפיו ירושלים היא שטח כבוש. אנו קוראים לבני העם הפלסטיני להתייצב כסכר בלתי חדיר וכחומה גבוהה בפני ההחלטה הזו ולחדש את אינתיפאדת ירושלים, על מנת שהתכנית הזו לא תעבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר