ממרחק 272 ק"מ

ניהלה את העיר דרך ה'וואטסאפ' ונעצרה

שחיתות מדהימה: לידאן לייטה בת ה-27 ניהלה עיר בברזיל כשהיא מתגוררת 272 ק"מ משם באמצעות הוואטסאפ. היא גנבה 6 מיליון דולר מהתקציב ונידונה ל-14 שנה בכלא (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לידיאן לייטה, שהייתה ראש עיר קטנה וענייה בברזיל ניהלה אותה דרך הוואטסאפ בלבד למרות שהתגורר במרחק אדיר ממנה ונידונה ל-14 שנות מאסר על גניבת כספים מתקציב החינוך של העיר.

לייטה בת ה-27 בלבד לא התגוררה בעיר בום ג'רדים, עיר ענייה בת כ-40 אלף תושבים בצפון מזרח ברזיל, אלא בעיר סאו לואיז. המרחק בין היישובים: 272 ק"מ.

לייטה נבחרה לתפקיד באופן מושחת ככל הנראה לאחר שב-2012 נאסר על בן זוגה לשעבר לרוץ בבחירות לראשות העיר, בגין מעורבותו בשחיתות. על פי התובעים היא ניהלה את ענייני העיר שלה בשלט רחוק דרך הוואטסאפ, ומדי יום התעדכנה דרכו בנעשה במועצת העיר מבלי שרגלה תדרוך בה.

באוגוסט 2015, אחרי שהואשמה בגניבת כספים מבתי הספר ובניהול ענייניה העיר באמצעות אפליקציית המסרים, לייטה נמלטה מהרשויות. היא הסגירה את עצמה אחרי 39 ימים. בתום משפט ממושך לייטה הורשעה בגניבת 20 מיליון ריאל ברזילאי (כ-6 מיליון דולר). ערוץ הטלוויזיה TNH1 דיווח שהיא מתכוונת לערער על הרשעתה.

עורך דינה של לייטה, קרלוס בארוש, הכחיש כי מרשתו פעלה בניגוד לחוק. "היא הייתה צעירה מדי ולא מנוסה מדי כשנכנסה לתפקיד", הוא אמר והוסיף כי ללייטה "היה חסר ביטחון, והיא העבירה סמכויות רבות" למי שהיה בן זוגה, אומברטו דנטס דוס סנטוס.

לפי אתר "אינדיפנדנט" הבריטי דוס סנטוס נמצא עדיין במנוסה מהרשויות הברזילאיות, ונידון בהיעדרו ל-17 שנות מאסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר