בוטל צו המאסר נגד נשיא קטלוניה פוג'דימון

ספרד ביטלה את צו המעצר הבינלאומי שהוצא לנשיא קטלוניה הגולה קרלוס פוג'דימון, שנמצא מאז בבריסל, אליה נמלט לאחר הכרזת העצמאות הכושלת של קטלוניה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנשיא המודח של קטלוניה קרלוס פוג'דימון (צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט העליון בספרד ביטל את צו המעצר הבינלאומי שהוצא נגד קרלוס פוג'דמון, נשיא קטלוניה שהודח מתפקידו ושוהה כעת מחוץ למדינה. השופטים כתבו בהחלטתם כי פוג'דמון ובכירים נוספים בממשלה הקטלאנית שנגדם הוצא צו "הביעו נכונות לחזור לספרד".

כזכור, השלטונות במדריד הודיעו על פיזור הפרלמנט הקטאלני לפני כחודשיים, לאחר שפוג'דמון הכריז על הקמת מדינה עצמאית בחבל הארץ זאת כתגובה לתוצאות משאל העם בקטלוניה בו 92% מהתושבים הצביעו בעד עצמאות לחבל הארץ העשיר.

לאחרונה דווח בספרד כי מדריד עשויה לאפשר לחבל הארץ העשיר שהצביע על עצמאותו לגבות מסים בעצמו ולנהל את הסכום שנאסף, באופן דומה לשיטה הנהוגה כבר כיום בחבל הבסקים האוטונומי.

מקורות בכירים בממשלת ספרד אמרו ל"גרדיאן" כי אף שבכירי המפלגה העממית השלטת בספרד מתנגדים למשאל עם עתידי על עצמאות קטלוניה, קיימת נכונות לנהל מגעים עם הרחבת העצמאות הפיסקלית לקטלוניה מה שאולי יניח את דעתם של תושבי החבל שחשים שהם מנוצלים בשל עושרם.

"אם הקטלונים רוצים הסכם פיסקלי, אנחנו מוכנים לדון בזה", אמר מקור בכיר. "חבל הבסקים וחבל נווארה גובים בעצמם את המסים. יש להם מערכת משלהם ויש פגישות בין הבסקים לממשלה המרכזית שבהן מוחלט כמה יעביר המחוז לנושאים של מדיניות חוץ לאומית ולביטחון. מנהלים על זה משא ומתן בכל חמש שנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר