על פיו יישק דבר

ליצמן "שר הבריאות" גם אחרי ההתפטרות?

כשבוע וחצי לאחר התפטרותו של יו"ר יהדות התורה מתפקידו כשר הבריאות, בגלל חילולי השבת ובהוראת האדמו"ר מגור, מתברר כי במשרד עדיין מתייחסים אליו כאיש שעל פיו ישק דבר (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שר הבריאות לשעבר ליצמן. עזיבה זמנית? (צילום: עמית שאבי, ynet)

אף שבשבוע שעבר התפטר ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) מתפקידו כשר הבריאות, בעקבות חילולי השבת ברכבת ישראל, מבדיקת העיתון 'כלכליסט' עולה כי הלכה למעשה הוא עדיין מתפקד כאיש משרד הבריאות - אולי על רקע ההערכה כי בקרוב יתאפשר לו חוקית לחזור למשרד כסגן שר במעמד שר.

שר הבריאות באופן רשמי, מאז ההתפטרות, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלאחרונה אף חתם מתוקף תפקידו על "תקנות סימון המזון", אך אתמול נאם ליצמן בכנס "אי-שוויון במערכת הבריאות" שערך משרד הבריאות בשפיים, והתייחס לסוגיות שונות העומדות כעת על סדר היום של המשרד, כשבתכניה הרשמית הוא עדיין מוצג כשר הבריאות.

גם לפני יומיים, בעת שח"כ יהודה גליק (הליכוד) הניח בכנסת את הצעת החוק שלו להעלאת גיל איסור מכירת מוצרי טבק ל-21, הסבירו לו בכירים במשרד הבריאות, לדבריו, כי ההצעה לא רלוונטית כרגע מאחרו והם מעוניינים להמתין לחזרת ליצמן למשרד וקידום הצעת חוק ממשלתית על ידו בנושא.

ליצמן מנמק את התפטרותו. ארכיון (צילום: אלי מנדלבאום, ynet)

גם אנשי מטהו של חבר הכנסת ליצמן - מוטי בבצ'יק, חיים יוסטמן, אבי דז'דק ויענקי טסלר - עדיין פועלים בתוך המשרד שברחוב ירמיהו בירושלים, לפי הפרסום בכלכליסט.

תגובת משרד הבריאות לידיעה: "ח"כ יעקב ליצמן הוזמן כאורח כבוד, לאחר שהכנס, העוסק בנושא אותו הוא הוביל וקרוב לליבו, נקבע בהשתתפותו לפני התפטרותו. כפי שהודיע מראש, ממשיך ח"כ ליצמן לעסוק בתחומי הבריאות והרווחה ובכל הנושאים הקרובים לליבו, מכל תפקיד ומכל מקום כחבר כנסת. אך ח"כ ליצמן אינו שר בריאות ואינו עוסק בענייני המשרד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר