לילה טוב?

מחקרים קובעים: רוב החיידקים בבית נמצאים במיטה

אוהבים לישון? ברור, מי לא אוהב לישון?! אך מסתבר שגם החיידקים אוהבים לישון, ולא סתם לישון אלא על המיטה שלכם. מה עושים? מתאמצים ומחליפים מידי פעם מצעים (בית וסטייל)

למי יש כוח להחליף מצעים (צילום: שאטרסטוק)

כמה אנחנו אוהבים את המיטה? מסתבר שכמעט שליש מחיינו עוברים עלינו כשאנחנו במיטה, ובמיוחד בעונת החורף. כשבחוץ קר וחשוך ומתחת לשמיכה חמים ונעים - הופכת ההתכרבלות לבילוי המועדף ביותר.

אך אליה וקוץ בה, ואחת מעבודות הבית השנואות כמעט על כל אדם היא החלפת המצעים, לתפוס את הקצה מפה ולגלות ששמנו את זה הפוך, דבר שקורה לא פעם, גורם לנו לדחות את החלפת המצעים למקסימום דחיה, אך חוקרים מזהירים כי המיטה שלנו עלולה להפוך במהירות לפורום חיידקים ופטריות שעלולים לפגוע בבריאות.

פיליפ טיירנו, מיקרוביולוג מאוניברסיטת ניו יורק, אמר ל"ביזנס אינסיידר" שהחיים המיקרוסקופיים בין קפלי המצעים עלולים לגרום למחלות, והדרך למנוע זאת היא לכבס/להחליף את המצעים פעם בשבוע.

המלצה זו מצטרפת גם למחקר שכלל אלפי בתים בארצות הברית בו גילו החוקרים כי ב-90 אחוז מהבתים התגלו לפחות שלושה אלרגנים. כשאותם אלרגנים נמצאים במקומות הסמוכים לפה ולאף הם עלולים לגרום לשיעול ולנזלת גם למי שאינו סובל מאלרגיה. "גם אם אין לכם אלרגיות אתם עלולים לסבול מתגובה אלרגית", מסביר טיירנו.

החוקרים גילו כי המיטה מהווה סביבה אידיאלית במיוחד למיקרואורגניזמים בגלל החום והלחות שמופצים מאיתנו במהלך השינה. בני אדם מייצרים בשנתם יותר מ-98 ליטר זיעה בשנה. מחקר שבו נבדקו כריות גילה שבכרית עלולים להימצא 16 מיני פטריות.

אז נכון, להחליף מצעים זאת לא פעולה כייפית, אך אין כמו להיכנס למיטה עם מצעים נקיים, גם מחיידקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר