החתול והכלב

חתולים או כלבים? מחקר חדש מגלה מי החכם ביותר

חובבי החתולים יטענו כי החתול הוא החיה החכמה ביותר ויתקלו בבוז מצידם של בעלי הכלבים שמתבצרים במחשבתם לפיה הכלב הוא החכם. מחקר חדש עושה סוף לוויכוח (מעניין)

(צילום: שאטרסטוק)

אוניברסיטת ונדרבילט שבארצות הברית ערכה מחקר שתוצאותיו שמות קץ לשאלה שלא זכתה עד כה לתשובה נחרצת: מי חכם יותר, החתול או הכלב?

החוקרת סוזנה הרקולנו-חוזל שעמדה בראש צוות המחקר אמרה כי "השיטה לאבחן את מנת המשכל של בעלי החיים היא על ידי כימות מספר הנוירונים בקליפת המוח של בעלי החיים. הסיבה לספירת התאים דווקא בקליפת הנובעת נובעת מהעובדה שהחלק הזה במוח אחראי על ההתנהגות המורכבת והחשיבה של בעל החיים".

המחקר נעשה על כל מיני אוכלי בשר וטורפים כולל חתולים, כלבים, דביבונים, צבועים, אריות ודובים חומים. בכל הנוגע להבדל בין כלבים לחתולים נמצא בספירה כי לכלבים יש כ-530 מיליון נוירונים בקליפת המוח, ואילו לחתולים יש רק כ-250 מיליון.

המשמעות המעשית של הפער העצום הזה היא שלכלבים יש יכולת ביולוגית לתכנן ולבצע תהליכים מורכבים הדורשים גמישות הרבה יותר מהיכולת המקבילה שקיימת אצל חתולים. "התשובה החד משמעית היא שהכלבים חכמים יותר מחתולים", ציינה החוקרת

נתון מעניין נוסף שהתגלה בעקבות המחקר הוא ש"רטריבר מוזהב", שהוא למעשה סוג של כלב, נמצאה כמות גדולה של נוירונים המגדירה אותו ככלב החכם ביותר. הרטריבר המוזהב הוא לא רק הכלב החכם ביותר אלא גם ככל הנראה אחד הטורפים החכמים ביותר בטבע. כמות הנוירונים בקליפת המוח שלו גדולה יותר מאשר במוחם של צבוע, אריה או דוב חום (שלו מספר דומה של נוירונים כמו חתול), למרות שלבעלי החיים האחרונים יש מוח גדול יותר.

הכי חכם במחקר (שאטרסטוק)

אחת הסיבות לכך לדברי החוקרים נובעת מהעובדה שחלק גדול מהטורפים בטבע עסוק חלק גדול מזמנו במנוחה וחיסכון באנרגיה כדי להיות מוכנים לפרץ פעילות כשטרף נמצא באזור. לכן המוח שלהם מתפתח פחות כיון שהם לא מקבלים הזדמנות כה גדולה כדי לפתח.

ואם אתם רוצים לעשות עסקים, זה רק עם הדביבונים. על פי המחקר, רמת האינטליגנציה של הדביבון היא הגבוהה ביותר מבין כל בעלי החיים שנחקרו.

הדביבון, שמוחו דומה מבחינת הגודל למוח של חתול הוא בעל צפיפות עצבית הדומה לזו של כלב, כך שמבחינה רבה הדביבובים צריכים להיחשב לבעלי חיים בעלי אינטליגנציה גבוהה מאד. אך עם כל הכבוד לחכמת החיות, בני האדם עדיין שולטים בכל עולם הטבע עם כ -16 מיליארד נוירונים בקליפת המוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר