חנות דגל בארץ?

שיאומי הסינית מתקדמת לקראת הנפקה ב-50 מיליארד דולר

החברה הסינית שהחלה את דרכה רק בשנת 2010 כבר הצליחה להדביק את המתחרות הסיניות ובכמה ארצות אף את סמסונג הענקית. כעת עובדת החברה על הנפקה אדירה ואולי גם חנות לייף סטייל חדשה במרכז הארץ (חדשות)

מכשיר של חברת שיאומי (צילום: האתר הרשמי )

יצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי מקיימת בימים אלו מגעים עם בנקי השקעות כחלק מתהליך להנפקה ראשונית של החברה (IPO) לפי שווי של 50 מיליארד דולר לפחות, כך מדווחים בבלומברג ומאשרים בשיאומי ישראל. "ישראל היא מהמדינות הראשונות שבהן שווק הסמארטפון מחוץ לסין", אומר אבי קורנפלד, מנהל המותג בחברת המילטון, יבואנית שיאומי בישראל.

בחברה שוקלים לבצע את ההנפקה כבר בתחילת 2018. גורמים בשוק מספרים כי החברה סימנה כיעד את בורסת הונג קונג, אך היא בודקת גם את בייג'ין, שנחאי ואפילו את הבורסות בארה"ב.

בעוד הבנקים מקיימים מגעים כדי להיות אלו שיזכו להיות החתומים בהנפקה, חלקם חוששים כי החברה לא תוכל להגיע להנפיק לפי שווי של 50 מיליארד דולר ובוודאי לא לפי שווי של 100 מיליארד דולר - יעד שסימנו מנהלים בכירים בשיאומי כבר לפני 3 שנים, אז הוערכה לפי שווי של 46 מיליארד דולר.

שיאומי הסינית הגדילה את כוחה בתקופה האחרונה מול המתחרות הסיניות וואווי ואופו בזכות מהלך שיווקי של ג'ון, מייסד החברה, שהוביל השקעה אגרסיבית בחנויות קמעוניות ובהודו. כיום נמצאת שיאומי על סף עקיפת סמסונג בשוק ההודי, שם מדובר בשוק הסמארטפונים בעל קצב הגידול המהיר בעולם. הנפקה מוצלחת עשויה להזרים לחברה 5 מיליארד דולר, שנחוצים לה לצורך פריצה שיווקית, מול המתחרות הסיניות האחרות הנלחמות בה.

חברת שיאומי נוסדה ב־2010 והציגה צמיחה מרשימה. החברה נחשבה לסטארט־אפ היקר ביותר בעולם ב־2014, לפני שהודחה על ידי אובר. ואולם בשנה האחרונה שיאומי התקשתה בתחרות מול יצרניות הסמארטפונים הסיניות, כאשר אופו ו־ויבו הענישו את החברה על ידי יצירת קשרים עם קמעונאיות בערים קטנות בסין. החברה הצליחה לשפר את מצבה על ידי הגברת הייצור והגדלת ערוצי המכירות.

"שיאומי מחזיקה בקרוב ל־12% מנתח השוק ואנחנו מקום שלישי אחרי סמסונג ואפל", אמר אבי קורנפלד. החברה מתעקשת למצב עצמה במקום השלישי בעולם - עובדה נכונה בחלק מהמדינות, אך לא בכולן. על מחיר המכשיר אומר קורנפלד שהסגמנט העיקרי של המכשירים שלהם נמכר בארץ ב־1,300 שקלים, אך יש מכשירים גם ב־680 שקלים וב־2,000 שקלים.

לדבריו, "ההנפקה תתרום רבות לכלל הצרכנים של שיאומי. החברה תשתמש בכסף לפיתוח מוצרים נוספים. ממש בשבועיים הקרובים אנחנו מתחילים לשווק את הקורקינט החשמלי בישראל. אנחנו יוצאים עם קורקינט חשמלי בעלות של 2,599 שקלים לצרכן". לדבריו, מדובר בחצי מחיר מהמתחרות, ברמת איכות דומה.

הקורקינט של החברה (האתר הרשמי)

בשיחה עם ישראל היום סיפר קורנפלד כי "בימים אלה אנחנו מנהלים משא ומתן על אזור שבו תוקם חנות המותג. הוא יהיה באזור מסחרי פופולרי ביותר במרכז הארץ, שתהיה בו חנות לייף סטייל שתציע סמארטפונים, טאבלטים, מחשבים ניידים, טלוויזיות חכמות, שואב רובוטי, קורקינט ומוצרי בית חכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר