לקראת ההכרזה ההיסטורית

הבית הלבן: "הנשיא טראמפ איתן בדעתו"; ההכרזה - הערב

גורמים אמריקנים מעריכים כי שגרירות ארה"ב בישראל לא תועבר לירושלים בקרוב, אולם טראמפ יכריז על הכרה בי-ם כבירת ישראל. דוברת הבית הלבן: "הנשיא איתן בדעתו". הפלסטינים רותחים (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז בכסלו תשע"ח | 05.12.17
טראמפ בכותל המערבי. השנה (צילום: מנדי הכטמן / פלאש 90)

נאום נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בו הוא צפוי להכריז על פי ההערכות על ירושלים כבירת ישראל - יתקיים הערב (רביעי) בשעה 20:00, שעון ישראל. פרשנים מדיניים מעריכים כי טראמפ יסתפק בהכרזה על ירושלים כבירת ישראל, אולם לעת עתה השגרירות לא תעבור לעיר.

מוקדם יותר היום אמרו יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומלך ירדן עבדאללה כי טראמפ הצהיר בשיחות שקיים איתם היום כי בכוונתו להעביר את השגרירות מתל אביב לישראל. עם זאת, ההערכה כאמור היא שצעד של העברת השגרירות לא יתבצע במהרה.

ב"ניו יורק טיימס" צוטטו גורמים אמריקנים שאמרו כי בשל בעיות לוגיסיטיות, העברת השגרירות לא תתבצע במהלך חצי השנה הקרובה. עם זאת, הגורמים אישרו כי טראמפ יכריז על ירושלים כבירת מדינת ישראל.

שרה האקבי סנדרס, דוברת הבית הלבן, אמרה בתדרוך לכתבים כי "בסופו של דבר הנשיא טראמפ יעשה את ההחלטה שבעיניו הכי טובה לארצות הברית. הוא דיבר עם חמישה מנהיגים, וימשיך לנהל שיחות עם מנהיגים שונים מסביב לעולם".

לדבריה, דעתו של הנשיא טראמפ די איתנה בקשר להעברת השגרירות. עם זאת היא ציינה במענה לשאלה אם הנשיא מודאג מהתחממות באזור, ואמרה כי "נבדקו כמה דברים שנשקלו להחלטה של הנשיא, אבל כפי שאמרתי אני לא אקדים את ההחלטות שלו". עוד נמסר מהבית הלבן כי טראמפ "יחליט כשיהיה מוכן".

עוד קודם ההצהרה הרשמית, הפלסטינים כבר מביעים זעם על ההכרה הצפויה בירושלים כבירת ישראל. במקביל להפגנות בבית לחם במהלכן הוצתה תמונתו של טראמפ, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מקיים בשעות האחרונות מרתון שיחות עם מנהיגים בעולם בניסיון לעצור את ההכרה בעיר. בחמאס הודיעו על יום זעם ביום שישי הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר