"תפסנו מבט נרחב"

תערוכה: המחבל ממגדלי התאומים "קדוש מעונה"

זעזוע בינלאומי מתערוכה בה מוצגים רבי-מחבלים, מהפיגוע במגדלי התאומים ומהפיגוע במוזיאון הבטקלאן בצפרת, כ"קדושים מעונים", לצד מרתין לותר קינג ואחרים (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פיגועי מגדלי התאומים (צילום: UpstateNYer, ויקיפדיה)

תערוכת אמנות בברלין המוקדשת ל"קדושים מעונים" מעוררת זעם, לאחר שנודע כי היא מציגה גם מחבלים מפיגועי ה-11 בספטמבר ומהפיגוע במועדון בטקלאן בפריז, כ"קדושים" שכאלו.

"מוזיאון הקדושים המעונים", שיצרה קבוצת אמנים מדנמרק, מציג תמונות של 20 אנשים מההיסטוריה ש"מתו עבור אמונותיהם", לצד ביוגרפיות קצרות עליהם.

בין התמונות בתערוכה, מופיע צילום של הג'יהאדיסט הצרפתי איסמעיל עומאר מוסטפאי, אחד משלושת המחבלים שפשטו ב-2015 על מועדון ההופעות בטקלאן בפריז ורצחו בפיצוץ מטעני נפץ וביריות 90 בני אדם.

תמונה נוספת שניצבת במקום, לצד סמל זכויות האדם מרתין לותר קינג, היא של מוחמד עטא, המחבל שהטיס מטוס נוסעים לתוך אחד ממגדלי התאומים בארה"ב בשנת 2001, בפיגוע הגדול בהיסטוריה הידוע בשמו "פיגוע ה-11 בספטמבר".

כלי התקשורת בגרמניה ובצרפת, כמו גם הרשתות החברתיות, מוצפים במחאות כועסות על תערוכה זו. גם משגרירות צרפת בברלין נמסר, כי היא "נדהמת מהמקרה ורואה את ההחלטה לכלול את המחבלים בתערוכה כמזעזעת עמוקות. בעודנו מביאים בחשבון את החיבור שלנו לחופש הביטוי האמנותי, אנחנו מגנים בחריפות את הבלבול שנעשה פה בין מות קדושים לבין טרור". הרשויות בעיריית ברלין התנערו אף הם מהפרויקט, והודיעו כי הם "לא תומכים בו ולא סיפקו לו כל סיוע כלכלי".

מנגד, קבוצת האמנים הגנה כצפוי על התערוכה, ואמרה כי היא "מגנה כל סוג של אלימות או טרור – ושהיא בסך הכל תפסה מבט נרחב על השימוש במושג 'קדוש מעונה'. כל הקדושים המעונים בפריטי האמנות הוכרזו כקדושים מעונים על ידי מדינה, דת או ארגון. אף אחד מהם לא הוכרז ככזה על ידי האמנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר