מחקר בארה"ב

ויטמינים בסוכריות גומי? לא יעיל ואפילו מסוכן

מחקר שנערך בארה"ב על 50 מוצרים של מולטי ויטמינים מצא כי בחלק גדול מהם שיעור הויטמינים היה נמוך משמעותית מהכתוב על האריזה ולעתים גבוה בצורה מסוכנת (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ויטמיני "סוכריה" הם פתרון קל ואהוב על הורים אך מסתבר כי לעתים הערך שלהם נמוך והם אפילו יכולים להיות מסוכנים לבריאות הילדים.

בדיקות מעבדת ConsumerLab שנערכו בארה"ב והשוו 50 סוגי של תוספי ויטמינים שונים, מצאו כי 80% מסוכריות הגומי לא עמדו בדרישות התזונתיות הסטנדרטיות. חלקם הכילו רמות גבוהות ומסוכנות של הוויטמינים, אחרים כללו רמות גבוהות של סוכרים וחומרי שימור שפגעו ביעילותם והפכו את הויטמינים עצמם ללא יעילים.

הארגון רכש 50 מוצרי מולטיוויטמינים פופולריים, כולל 5 מותגים של ויטמיני גומי הנמכרים בארה"ב ובקנדה ובחנו אותם. מתוך המותגים שנבדקו, 12 הכילו רמות נמוכות ב-24% של חומרי תזונה מאלה שהיו רשומים על האריזה או רמות גבוהות ב-157% של הוויטמינים ממה שנרשם על האריזה, רמות שיכולות להפוך למסוכנות.

מרבית ויטמיני הגומי כלל לא אושרו על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA. פירושו של דבר שהם לא נבדקו כמו תרופה מה שהופך אותם לסוג של חתול בשק.

הבדיקות הראו עוד שבסוכריות הגומי של חברת צנטרום למבוגרים, למשל, חסרים 10 ויטמינים ותוספים תזונתיים. במוצרי סוכריות גומי של החברות Vitafusion ו- NaterMade הפופולריות מאוד ברשתות הפארם בארה"ב, חסרות 9 ויטמינים. מוצרי חברת Smarty Pants לא הכילו את ויטמיני B1, B3 או ויטמין K, והיו חסרים גם ברזל, מגנזיום, אבץ, סלניום וכרומיום. יצוין, כי רק חלק מהויטמינים הממותקים נמצאים תחת השגחה כשרותית ובחלקם נעשה שימוש בג'לטין שאינו כשר כלל ועיקר.

במחקר נמצא בנוסף כי ארבעה ממוצרי סוכריות הגומי הכילו רמות גבוהות מאוד של ויטמין A. מדובר בוויטמין מסיס שומן, שנותר בגוף תקופה ארוכה. רמות גבוהות של הוויטמין הזה עלולות לגרום לסחרחורות, בחילות, כאבי ראש, כאבי מפרקים ואפילו מחלות לב.

הסוכריות כללו גם רמות גבוהות של סוכרים וחומרי שימור, שלדעת המדענים פוגעים בקליטת חלק מהמינרלים שבכל סוכריה, ואף עלולים לתרום להיווצרות עששת אצל הילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר