הכרזת טראמפ

נטורנא: מבקשים מטראמפ להמנע מהכרזתו

ארגון נטורנא המזוהה עם סאטמר והאנטי ציונים פונה בקמפיין תקשורתי בעיתונות היהודית בארה"ב בבקשה מהנשיא טראמפ להמנע מלהכריז על ירושלים כבירת ישראל (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות חדשות 2)

ההודעה הדרמטית הצפויה הערב ב-20:00 (שעון ישראל) של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לפיה ארצות הברית תכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל מעוררת תגובות רבות ביניהן של ארגון 'נטרונא' המזוהה עם חסידות סאטמר והחוגים האנטי ציונים בהודעה לתקשורת הם מבקשים מנשיא ארה"ב שלא להכריז את ההכרזה.

בהודעה הראשונה כותבים רבני הארגון: "אנחנו מבקשים מהנשיא לא להעביר את שגרירות ישראל לירושלים מתוך חשש שהדבר יביא רק לצרות והתקפות נגד יהודים בכל העולם והיהודים ישלמו את המחיר על מעללי הציונים".

בהודעה השנייה מצטטים רבני הארגון כי מדינת ישראל מבקשת להכיר בעיר הקודש ירושלים כעיר הבירה של מדינתם, ירושלים היא עיר הקודש מבחינה דתית ורוחנית ולא מבחינה פוליטית ולכן לפני כמאה שנה אחרי הכרזת האו"ם על הקמת מדינת ישראל ביקש רבה של ירושלים הגאון יוסף חיים זוננפלד להשאיר את עיר הקודש ירושלים תחת שליטת האו"ם וכעיר בין לאומית הרה"ג ר' יוסף חיים זוננפלד ביקש ממלך ירדן לא להעביר את ירושלים תחת שליטת הציונים וציין כי קדושת העיר לא תלוי בזה שזה תחת שלטון יהודי ח"ו

כמו כן, פרסם הארגון מודעות בכל העיתונים הגדולים בארה"ב ובאתרים הגדולים הקוראות:

"עיר הבירה של יהודי ארה"ב היא וושינגטון
עיר הבירה של יהודי רוסיה היא מאסקבה
עיר הבירה של יהודי צרפת היא פריז
עיר הבירה של יהודי אנגליה היא לונדון
עיר הבירה של יהודי אירן היא טהרן
ולכן מדינת ישראל לא יכולה להכריז על ירושלים כעיר הבירה של היהודים
ירושלים היא עיר הקודש ולא עיר פוליטית"

המודעה שפורסמה בעיתונים

יצוין, שבקהילת סאטמר נזהרים מאוד מאירועי הימים האחרונים בארה"ב. מצד אחד הם אינם רוצים לצאת נגד נשיא של מדינה בה הם גרים כעת בגלות, מבחינתם לצאת נגד ההכרזה פירושה "התגרות באומות" ומצד שני הם סבורים כי אי אפשר לעמוד מנגד כאשר מכריזים על דבר שעלול לגרום רח"ל לשפיכות דמים.

לכן כרגע יוצא הארגון הממונה מטעם הקהילה רק בבקשה לנשיא לא להכריז על ירושלים כעיר הבירה ומודיע קבל עם ועולם שלא כל היהודים שמחים בזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר