טור כואב

אוטובוסים בירושלים: צפיפות קשה ובעיות צניעות

התחבורה הציבורית בירושלים גורמת לסבל אדיר לעשרות אלפי מתושבי העיר שנאלצים לנסוע באוטובוסים עמוסים במיוחד תוך חוסר נוחות חריג ובעיות הלכתיות (חדשות חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: אלעד מלכא)

צפיפות, מחנק וסיטואציות קשות ומביכות במיוחד זו מנת חלקם של עשרות אלפים מתושבי ירושלים, שנאלצים להשתמש בתחבורה הציבורית הבעייתית של הבירה.

המראות הקשים במיוחד קורים בעיקר בקווי התחבורה שמגיעים לשכונות החרדיות, אך לא רק. אחוז הנוסעים בקרב הציבור החרדי גבוה ורבים מהם אינם מחזיקים ברכב פרטי מה שהופך את שעות הבוקר והערב לעמוסות במיוחד באוטובוסים מהשכונות החרדיות ואליהן.

בעידן בו הכל דיגיטלי ויש אפשרות לדעת בקלות את מספר הנוסעים לפי שעה בקווים השונים, יש לצפות באופן בהול לפתרון מיידי בדמות העלאה משמעותית של תדירות הקווים שכרגע ברור לכולם שהיא שערורייתית ומחפירה. העלאה כזו שתאפשר את הסעתם של התושבים בצורה אנושית ולא כמו במצב העכשווי בו גם אנשי ארגוני צער בעלי חיים היו מוחים לו היו מסיעים כך עיזים.

בעבר נאבקו החרדים כדי להפעיל קווי מהדרין בשכונות החרדיות, משרד התחבורה והמדינה קטעו את הניסיון באיבו ומנעו את קיומם של קווי המהדרין, בפועל, המצב שנוצר כעת חמור פי כמה וכמה. אנשים נשים וטף עומדים צפופים ודחוסים יחד באוטובוס, בצורה מחפירה מבישה וכזו שיכולה לגרום לסיטואציות חמורות ובעייתיות, מוסרית והלכתית.

בחלק משעות היום אי אפשר לנסוע בקווי התחבורה הציבורית בירושלים מבלי לבוא במגע פיזי צפוף עם הנוסעים שנאלצים לעלות לאוטובוסים העמוסים, מתוך הבנה וידיעה שגם הקו הבא שיגיע יהיה עמוס וזו הדרך היחידה שלהם להגיע למחוז חפצם.

לעומס באוטובוסים מלבד בעיית הצניעות החמורה יש גם אלמנט בטיחותי, במקרה של עצירה חדה נזרקים הנוסעים האחד על השני ויכולים להיגרם פציעות קשות מנפילות או התנגשות ראשים וכדומה. הנהגים אמורים לסרב להעלות נוסעים מכמות מסוימת, אך מצוקת הנוסעים הרבים במיוחד בימי החורף הקרים והגשומים הופכת את המשימה לבלתי אפשרית עבור הנהגים שמעלים עוד ועוד נוסעים ופעמים רבות הדלתות האוטומטיות מתקלקלות בשל הלחץ הרב שמופעל עליהן.

לא ייתכן שתושבים רבים כל כך יושפלו עד עפר, יוטרדו ויובכו בנסיעה שכזו. על קברניטי העיר והתחבורה הציבורית לפעול באופן מיידי כדי להסיר את החרפה המבישה מעל ירושלים למען רווחת הציבור ולמען קדושתה של העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר