ההחלטה ההיסטורית

נתניהו לטראמפ: "ההכרה - מסייעת לשלום"

"זהו יום היסטורי. ההצהרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ היא אבן דרך חשובה בתולדות י-ם", כך הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו. והיה מסר לשכנים: "הסטטוס קוו ישמר" (חדשות)

(צילום: לע"מ)

"זהו יום היסטורי. ההצהרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ היא אבן דרך חשובה בתולדות ירושלים" - כך הגיב הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו להחלטת נשיא ארה"ב טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל.

"ירושלים היא בירתנו מזה 3,000 שנה. כאן התהלכו אבותינו, כאן עמד בית המקדש, כאן מלכו מלכי ישראל, כאן הטיפו נביאי ישראל. במשך אלפי שנים התפללו דורות של יהודים "לשנה הבאה בירושלים". על נהרות בבל ובין חומות גטו ורשה, דורות דורות בכו וחלמו על ציון".

"לפני כ-70 שנה הגשמנו את התפילה והכיסופים, כששוב קבענו את ירושלים כבירתה של מדינת היהודים. עכשיו באה הצהרתו ההיסטורית של הנשיא טראמפ המכירה בעובדות יסוד אלה. הנשיא טראמפ, אנחנו מודים לך על החלטתך הצודקת והאמיצה להכיר בירושלים כבירת ישראל, ולהתחיל בהכנות לפתיחת השגרירות האמריקנית כאן".

"אני קורא למדינות נוספות ללכת בעקבותיה של ארה"ב. ואני אומר לכם, הצהרתו של הנשיא טראמפ מסייעת לקידום השלום כי היא מחברת את כולם לקרקע המציאות. והאמת הפשוטה והמציאות היא זו - לא יהיה שלום בלי הכרה בירושלים כבירת ישראל".

"לכל שכנינו אני מבקש להבהיר" הוסיף נתניהו, "נמשיך לשמור על הסטאטוס קוו בירושלים ובהר הבית ועל חופש הפולחן המלא לכל הדתות. נמשיך להושיט יד לשלום לפלסטינים ולכל שכנינו. אדוני הנשיא, ההיסטוריה והעם היהודי תמיד יזכרו לך את החלטתך האמיצה ביום הזה. תודה לך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר