קרב ברשת

גוגל הכריזה מלחמה על ענקית הקמעונאות אמזון

בדרך כלל כששתי חברות נלחמות זו בזו מי שיוצא מרווח אלו הצרכנים, מה יהיה במלחמה בין גוגל לאמזון? נצטרך להמתין קצת כדי לראות מה יהיו ההשלכות

(צילום: שאטרסטוק)

מלחמת העולם הטכנולוגית עולה שלב, ענקיות האינטרנט גוגל ואמזון, פתחו השבוע בעימות אדיר לאחר שגוגל החליטה שכלל השירותים שלה, כולל יוטיוב, לא יפעלו יותר על מוצרי הטלוויזיות החכמות של חברת אמזון. בתגובה החליטה אמזון לחתוך כל קשר לחברה המתחרה והכריזה כי לא תשווק או תתמוך במוצרי גוגל.

בהודעה חריפה שפורסמה על ידי חברת גוגל תקפה דוברת החברה את התנהלותה של אמזון, ובכך חשפה לציבור קצת מהמתנהל מתחת לפני השטח. "ניסינו להגיע איתם להבנות אך הם לא מוכנים למכירה ותמיכה הדדית. כלומר שהם יתמכו וימכרו את המוצרים שלנו ואנחנו נתמוך ונמכור את המוצרים שלהם", נמסר בהודעה. כך שלמעשה הנתק בין החברות יוביל לכך שהמוצרים שלהם לא יתמכו אחד בשני.

הקרב בין שתי החברות התפתח לאחר שחברת גוגל החליטה לאחרונה להיכנס לתחום הקמעונאות הנמצא בשליטת אמזון, והתחילה למכור מוצרים פיזיים שהיא מייצרת או משתפת איתם פעולה. לעומתה אמזון פורצת אל עולם השיווק והפרסום הדיגיטלי, שהוא ממלכה כמעט פרטית של גוגל.

הדבר כבר עורר בעבר עימותים בין שתי הענקיות. כל שכעת נשאלת השאלה האם מדובר במהלך שמטרתו לייצר עמדה נוחה יותר לקראת חידוש המשא ומתן בין הצדדים או צעד ראשון במלחמת עולמות של ממש בין שתי הענקיות האלה.

המאבק בין החברות צבר תאוצה לאחר שבשנה שעברה השיקה גוגל את ה- Google Home רמקול חכם לבית המשמש כעוזר אישי.שחברת אמזון טענה כי מדובר בחיקוי של מוצר שהיא החלה למכור כבר בשנת 2014 עם זאת כיום אמזון שולטת בשוק זה ומחזיקה בשליטה של 73 אחוז.

יש לציין שבעוד שני הענקים מתקוטטים ביניהן בתחומים אחרים הם עדיין עובדים יחד. שתי החברות למשל מסייעות אחת לשנייה בתמיכה במוצרים המיועדים לשליטה מרכזית בבית. בין השאר הן פועלות לאפשר נקודת פיקוד כללית שתוכל לשלוט במוצרי שתי החברים, זאת למרות התחרות העזה ביניהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר