ירושלים, בירת ישראל

החשש מנקמה: ארה"ב ביקשה מישראל - להגיב באיפוק

וושינגטון חוששת מנקמה לאחר הכרזת הנשיא טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל וביקשה מישראל לעדן את תגובותיה ולהגיב באיפוק. "אנחנו צופים לתגובות נגד", נכתב במסמך (אקטואליה)

נאום טראמפ, ברמאללה (צילום: פלאש 90)

וושינגטון חוששת מנקמה בעקבות הכרזת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל וביקשה מישראל לעדן את תגובותיה, כך עולה מממסך של ממחלקת המדינה שנחשף בסוכונות הידיעות 'רויטרס'.

לפי המסמך, שנשלח אתמול (רביעי) לשליחים אמריקנים בישראל, בעקבות החשש מתגובות נקם נגד מבני הממשל האמריקני בישראל או נגד עובדיו, ביקשה ארה"ב מישראל להגיב באיפוק.

נאום טראמפ (הבית הלבן)

מחלקת המדינה פירטה במסמך הנחיות לנציגיה לשיחות עם הנציגים במדינותיהם, בהם בישראל, כי "אנחנו מבינים שההכרזה תתקבל בברכה, אך עלינו לבקש מכם להגיב באיפוק. אנחנו צופים לתגובות נגד שיתעוררו במזרח התיכון ובעולם כולו, ועדיין בוחנים את השלכות ההכרזה כלפי מבני הממשל ועובדיו מחוץ לארה"ב".

המסמך נשלח אל שליחים אמריקנים בקונסוליה הכללית בירושלים, נציגים אמריקנים בשגרירויות בלונדון, פריז, ברלין ורומא, וכן אל המשלחת האמריקנית לאיחוד האירופי.

מחלקת המדינה ביקשה מנציגיה באירופה לומר כי החלטתו של הנשיא טראמפ אינה שוללת החלטות נוספות שיתקבלו בעתיד במהלך שיחות השלום.

תגובת רה"מ נתניהו להכרזת טראמפ (לע"מ)

"אתם נמצאים בעמדות מפתח ויכולים להשפיע על התגובה הבינלאומית לאחר נאומו של הנשיא", נכתב במסמך, "אנחנו מבקשים מכם להדגיש כי מעמדה של ירושלים יעלה לדיון בין ישראל לפלסטינים, וכי הצדדים עוד צריכים להכריע איך תתחלק הריבונות על העיר במסגרת משא ומתן".

"זכרו", נכתב עוד, "שמדובר בממשל ייחודי שפועל בצעדים דרסטיים. אם אנחנו מעוניינים להתניע את תהליך השלום ולהצליח בו - חייבים לנהוג בצעדים שכאלה".

במסמך נוסף מאמש נכתב כי הממשל גיבש צוות למעקב אחר ההתפתחויות בעולם בעקבות ההכרזה.

גורם רשמי בארה"ב אמר ל'רויטרס' כי "מדובר בנוהל שגרתי בכל פעם שמתעוררת דאגה לביטחונם של שליחים אמריקנים או אזרח המדינה".

בארגוני הטרור הגיבו בחריפות להכרזת טראמפ. בחמאס אמרו כי ההכרזה "פתחה את שערי הגיהנום".

חומות העיר העתיקה בירושלים, אמש (Yontan Sindel/Flash90)

בכיר חמאס, עיזת א-רשק, אמר כי "ההכרה של ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל הינה תוקפנות נגד עמי מדינות ערב והאיסלאם ונגד בני החורין בעולם. היא לא תשנה את העובדות ההיסטוריות. בפנינו ניצבות כל האפשרויות. הימים האלה יהיו ימי זעם".

טראמפ, התייצב אמש בבית הלבן לנאום היסטורי, בוא הכיר לראשונה נשיא אמריקני בירושלים כבירת ישראל. טראמפ הצהיר כי הם ממשיכים לתמוך בפתרון שתי המדינות והודיע כי הנחה את מחלקת המדינה להיערך להעברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים ולאחר מכן חתם על הצו שמעכב את העברת השגרירות בחצי שנה.

אבו מאזן תקף את ההחלטה ואמר כי "הממשל החליט להפר את כל ההחלטות הבינלאומיות ולהתעלם מהקונצנזוס הבינלאומי. הצעדים המגונים האלה למעשה ממוטטים את כל המאמצים של תהליך השלום. ארה"ב למעשה הודיעה על נסיגתה מתפקידה כנותנת חסות למשא ומתן. הצעדים האלה תורמים לארגונים הקיצוניים שמעוניינים לגרור את האזור למלחמת דת. זה יוביל למלחמות שלא יהיה להן סוף. אנו מזהירים מפני כך כבר זמן רב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר