נחשף סיפור המחזור מתפילת הנעילה: "שרד את ההפגזה"

22 שנים לפטירת הרב משה צבי נריה זצ"ל, מבכירי רבני הציונות הדתית, חשפה משפחתו את הסיפור העומד מאחורי מחזור יום הכיפורים בו נהג הרב להתפלל את תפילת הנעילה (בארץ)

המחזור ששרד הפגזה (באדיבות המצלם)

22 שנים לפטירת הרב משה צבי נריה זצ"ל, מבכירי רבני הציונות הדתית, חשפה משפחתו את הסיפור העומד מאחורי מחזור יום הכיפורים שבו נהג הרב להתפלל את תפילת הנעילה.

בעיצומה של מלחמת יום הכיפורים, עלה הרב נריה יחד עם קרוב משפחתו הרב אברהם גוגיג לחזק את חיילי צה"ל ברמת הגולן. כאשר הגיעו לבסיס נאפח המופצץ, נכנסו השניים אל בית הכנסת שהיה במקום.

הם הבחינו שארון הקודש ספג פגיעה של פגז טנק סורי, אך כאשר פתח הרב נריה את הארון הוא נדהם לגלות כי ספר התורה עומד על תילו ללא פגע. חוץ מספר התורה, הבחין הרב נריה במחזור תפילת יום הכיפורים שנפגע מרסיסי הפגז.

(באדיבות המצלם)

הרב שמר את מחזור התפילה, ומאז ועד יום פטירתו לפני 22 שנה נהג להתפלל מתוך המחזור הפגוע את תפילת הנעילה של יום הכיפורים.

הרב אברהם גוגיג, שהסיע את הרב נריה לבסיס, סיפר: "רצינו ללכת ולעודד את הלוחמים בגזרות השונות, הרב מאוד רצה לרומם את רוחם שכן במלחמה הזו ספגנו אבדות קשות והיה צורך להגיע ולדבר עם הלוחמים".

הרב גוגיג מציין כי "היה אסור לנסוע עם פנסי הרכב דולקים, נאלצנו לנסוע עם צלופן כחול על פנסי הרכב". כשהגיעו לבסיס נאפח כאמור, הבחינו השניים בבית הכנסת שהופץ ובמחזור המיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר