שביתה כללית

הפרות סדר בשער שכם: "נקריב את חיינו"

מאות ערבים תושבי מזרח ירושלים החלו בהפרות סדר ליד שער שכם. החנויות וביה"ס במזרח העיר נסגרו במחאה על החלטת טראמפ תוך שהם מצהירים למאבק ארוך (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפגינים פלסטינים (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

מאות ערבים תושבי מזרח ירושלים התייצבו בצהריים (חמישי) בשער שכם בירושלים כשבידיהם דגלי פלסטין כמחאה על החלטתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכריז על ירושלים כבירת ישראל. בין היתר נשמעו קריאות "נקריב את חיינו למען אל-אקצה".

במשטרה מנעו מהמתפרעים להתקרב ובמקום החלו חיכוכים קלים בין המפגינים לכוחות הביטחון. במקביל, אלפי פלסטינים מפגינים בכמה מוקדים ביהודה ושומרון - בהם ג'נין, חברון ובית לחם, וכן בעזה.

המשטרה פרוסה בכוחות גדולים במקום. השוטרים הרחיקו כמה צעירים מהמקום והצעירים קראו לקיים הפגנות בכמה מוקדים נוספים. בעקבות ההחלטה הושבתו כל בתי הספר ובתי העסק בעיר העתיקה.

החנויות סגורות צילום: STR

בעלי העסקים השובתים אמרו כי הם מוכנים למאבק ציבורי ארוך. "נכבד כל החלטה לטובת המאבק, גם אם נידרש לסגור את העסקים לתקופה ארוכה", הם אמרו אם כי הסיכוי כי באמת יוכלו לשבות לתקופה ארוכה הוא נמוך מאד.

במקביל, בשטחים וברצועת עזה היו כמה מוקדי חיכוך. בגבול הרצועה היו כמה מוקדים, שבהם יידו עשרות פלסטינים אבנים לעבר גדר המערכת, בעיקר בחלק הדרומי של הגבול. כוחות צה"ל השיבו בירי אמצעים לפיזור הפגנות.

ביהודה ושומרון נרשמה הפרת סדר בחברון בחלק הפלסטיני שסמוך ליישוב היהודי. עשרות פלסטינים השתתפו בהפרת הסדר ולא דווח על נפגעים. בגזרת בית לחם יידו פלסטינים אבנים וכוחות הביטחון השיבו בירי אמצעים לפיזור הפגנות.

במערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות ונערכים לכל תרחיש אפשרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר