לאור האנטישמיות

יו"ר הפרלמנט הבלגי: נדרוש מימון אבטחה לבתי כנסת

במסגרת ביקור שנערך ביוזמת "מרכז רבני אירופה" הבטיח יו"ר הפרלמנט הבלגי לדרוש מהאיחוד האירופי להשתתף במימון אבטחה לבתי כנסת בערים בהם יש גל אנטישמיות (בעולם)

יו"ר הפרלמנט הבלגי זיגפריד ברייק (צילום: באדיבות ויקיפדיה)

משלחת של רבנים במסגרת פעילות מרכז רבני אירופה קיימה מסע ביקורים בקהילות היהודיות בהולנד, בלגיה וצרפת ושמעה על גל של מעשים אנטישמיים ברחבי היבשת הישנה. במפגש שנערך עם יו"ר הפרלמנט הבלגי מר זיגפריד ברייק הבטיח יו"ר הפרלמנט לשר הדתות דוד אזולאי שהיה אף הוא בין חברי המשלחת כי הפרלמנט הבלגי ידרוש מראשי האיחוד האירופי להשתתף במימון אבטחה לבתי כנסת יהודיים בערים בהם יש גל אנטישמיות. לדברי ברייק, בשיחות לא רשמיות שקיים עם בכירים באיחוד האירופי הוא מצא אוזן קשבת לדברים.

מסכת הביקורים התקיימה במסגרת פעילות 'מרכז רבני אירופה' שעמל במשך כל ימות השנה לקיים קשר רציף בין מוסדות הדת בארץ לקהילות היהודיות בחו"ל.

מטרת ביקורה של המשלחת היה חיזוק הקשר עם הקהילות היהודיות במדינות המצוינות, כאשר בכל מדינה אליה הגיעה המשלחת היא נפגשה עם הרבנים הראשיים, עם רבני ערים וראשי קהילות.

את ביקורה פתחה המשלחת באמסטרדם ובהאג, שם נפגשה עם רבני הערים בליווי רבה הראשי של הולנד הג"ר בנימין יעקובס שהיה נרגש לקבל את פני המשלחת וללוות אותם בפגישות החשובות. הג"ר יעקובס הפגיש את חברי המשלחת עם קבוצה של נוצרים מקומיים שפועלים למען עם ישראל ומדינת ישראל, ויחד ביקרו חברי המשלחת במיזם המיוחד של אותה הקבוצה – מרכול שמציע למכירה עשרות מוצרי מזון שמיוצרים בישראל, תוך מתן דגש על תוצרת מההתנחלויות.
חברי המשלחת התרגשו מהיוזמה, וחברי הקבוצה סיפרו שהם הקימו את המרכול כתגובת נגד לפעילות ארגון BDS שפועל להשמיץ ולהחרים את ישראל ברחבי העולם.

בשוק העברי

הג"ר יעקובס סיפר גם כן כי חברי הקבוצה מסייעים רבות לקהילות היהודיות באוקראינה, שמתמודדים בשנים האחרונות עם מציאות של מלחמה. חברי הקבוצה שלחו סלי מזון לרבנים המקומיים ולבני הקהילות בערים רבות באוקראינה, וגם סיוע כספי ותמיכה בתגבור אנשי האבטחה ששומרים על מוסדות הקהילות היהודיות במדינה המזרח-אירופית.

לאחר הפגישה ביקרה המשלחת בבית הכנסת הפורטוגזי באמסטרדם, שם התקבלה על ידי הנהלת הקהילה. הם שוחחו עם הרבנים המקומיים, ושמעו סיפורים שריגשו אותם במיוחד. אחד הרבנים סיפר שהוא נוהג לקחת את ביתו הקטנה, אחת לשבוע לגן ילדים יהודי באנטוורפן – מרחק של שעתיים וחצי נסיעה מאמסטרדם – כדי שתוכל לשהות ולו לשעות ספורות עם ילדים יהודיים. רב נוסף סיפר שהוא לוקח את בנו בן השבע, שלוש פעמים בשבוע, לת"ת בבלגיה, גם כן כדי שיוכל לספוג ערכים יהודיים. חברי המשלחת התרגשו מאד ממסירות הנפש של הרבנים המקומיים והביעו את הערכתם ותמיכתם בפועלם.

מהולנד יצאה המשלחת לבריסל, שם נפגשה עם חברי פרלמנט אירופי מכלל מדינות אירופה. השר אזולאי דיבר עם הנציגים הבכירים והבהיר כי הם מחויבים לפעול למען חופש דת במדינותיהם, ולאפשר ליהודים לחיות חיים יהודיים בכל מקום ברחבי אירופה. הוא העלה את נושא השחיטה היהודית וקיום ברית המילה , ציין כי הם מעיקרי הדת היהודית והביע תמיהה על כך שגורמים האיחוד האירופי נותנים ידם לניסיונות לפגוע בהם. בסיום המפגש קיימה המשלחת ביקור בבית הספר 'גננו' בבריסל בו לומדים כשמונה מאות ילדים יהודיים.

בהמשך ביקרה המשלחת בקהילות היהודיות באנטוורפן ואת ביקורם חתמו בפריז, שם נפגשו עם רבני העיר, עם ראשי הקהילות וביקרו במספר קהילות ספרדיות בבירה הצרפתית.

"הקשר בין הקהילות היהודיות למשרד הדתות חשוב במיוחד", אמר מנכ"ל 'מרכז רבני אירופה', הרב מנחם מרגולין, "הקהילות צריכות את החיבור הזה, את הקשר לארץ ישראל ולגורמים המרכזיים שפועלים למען היהדות בארץ".

סמנכ"ל מרכז רבני אירופה הרב אריה גולדברג ציין : "בביקורנו זכה השר אזולאי יחד עם חברי המשלחת לעקוב מקרוב אחרי פעילות הקהילות השונות במדינות בהן ביקרנו, ואני תקווה שהקשר עם ראשי הקהילות שהתעצם במהלך הביקור, ימשיך בעתיד, למען כלל ישראל, בארץ ובעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר