נסראללה אחרי ההכרזה

"טראמפ השפיל מיליארד וחצי מוסלמים; לצאת להפגין"

כוחות הביטחון נערכים בדריכות שיא לקראת "תפילות יום השישי" של המוסלמים בהר הבית וברחבי יו"ש. היום הלהיט חסן נסראללה את הרוחות, בנאום מסית מלבנון (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נאומו של נסראללה (צילומים: מתוך טוויטר)

בעקבות החלטת טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, אמר הערב (חמישי) מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום מסית: "אנחנו מרגישים שאנחנו עומדים מול הצהרת בלפור 2", כשהוא מאיץ בערבים לצאת לאינתיפאדה נוספת נגד ישראל.

"שמענו פרשנים בישראל שחלקם מקורבים לראש הממשלה", הוסיף נסראללה, "שאמרו במלוא החוצפה כי לא יהיו תגובות והשלכות להחלטה - משום שמדינות ערב והמדינות האיסלאמיות עסוקות בעניינים הפנימיים שלהם ולא יעשו כלום. מה שעומד ביסוד ההחלטה שתואמה בין ישראל לארצות הברית הוא העניין הזה. אנחנו עומדים בפני ממשל אמריקני שרוצה שהעולם יכבד הסכמים בינלאומיים בזמן שהוא לא עושה זאת".

נסראללה קרא לקיום הפגנות נגד ההחלטה ברחבי העולם: "ההחלטה מהווה עלבון ופוגעת ברגשותיהם של מאות מיליוני ערבים ומוסלמים. אנחנו עומדים מול אדם וממשל שלא מעניין אותם הכבוד, הרגשות והערכים של מיליארדים. אנחנו עומדים בפני עושק היסטורי של המקומות הקדושים של אומה. נדרשת כל מחאה, גינוי, הזדהות וגילוי התנגדות - הממשל האמריקני צריך לשמוע את זה". הוא קרא לאינתפאדה חדשה נגד ישראל כ"תגובה החשובה והגדולה ביותר".

הטרוריסט הבכיר הוסיף: "האויב הישראלי ומנהיגיו לא מכבדים החלטות בינלאומית, זה מוכח. הם לא מכבדים הסכמים בינלאומיים, אפילו הסכמים שהם חתמו עליהם. לא מעניין אותם מה שאומרות מדינות ערב, מדינות איסלאמיות, מדינות אירופה, רוסיה, סין, קנדה ואמריקה הלטינית. מה שמעניין את היישות הזו זה ארצות הברית".

נסראללה, הערב

לדבריו, "במשך עשורים ממשלות ישראל לדורותיהן ניסו לייהד את ירושלים ולהפקיע אותה בכל ההיבטים. המחסום האמריקני הטקטי נפל אתמול במכה מוחצת. כעת לא עומד בפני ממשלת האויב וחבורתו שום מחסום. זה מכניס אותנו לסוגיית הסכנות: מה יהיה גורלם של תושבי מזרח ירושלים אחרי ההחלטה האמריקנית? הם יגורשו? ייכפה עליהם לשאת תעודת זהות ישראלית? מה יהיה גורל נכסי הפלסטינים בירושלים? הם יופקעו? יושמדו?".

"אנו נהיה עדים לבנייה ישראלית ללא מעצורים, ירושלים עשויה להתרחב לשטח הגדה המערבית" המשיך נסראללה. "מה יעלה בגורל הנכסים האיסלאמיים והנוצריים ובראשם מסגד אל-אקצא, ובגורל הסוגיה הפלסטינית בכללותה? ירושלים היא מהותה של הסוגיה, כאשר ירושלים מושמטת - מה נותר? טראמפ אומר שאין למעשה סוגיה פלסטינית, אלא יש אנשים פלסטינים. אם ארצות הברית העזה לגעת בדבר היקר ביותר לערבים ולמוסלמים, מה יעלה בגורלות הגדה המערבית, הגולן, חוות שבעא?".

מסגד אל אקצא שעל הר הבית, בשידורי 'אל מנאר' מבית חיזבאללה, הערב

הוא אף קבע כי על כל מדינות ערב לזמן את השגרירים האמריקנים ולמחות באופן רשמי על ההחלטה. "יש לנתק את היחסים עם ישראל ולהפסיק את כל צעדי הנורמליזציה עם ישראל במדינות ערב".

בישראל, המשטרה, צה"ל והשב"כ בהיערכות שיא לקראת "תפילות יום השישי" של אלפי המוסלמים מחר בצהרים, שצפויות להיות המוניות במיוחד ולהתפתח להפרות סדר קשות בהרבה מכפי שנראו היום, בהן נפצעו שישה מהפורעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר