אבד הסיכוי לרוב?

איימן עודה: 'הרשימה המשותפת' תתנגד ל"חוק המרכולים"

יתכן וההישג העיקרי בו התהדרו המפלגות החרדיות בתום "משבר השבת" האחרון, חקיקת 'חוק המרכולים', התמסמס במהלך השבת, עם ההבנה כי הח"כים הערבים יתנגדו לו (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עודה עם דרעי, שר הפנים המעוניין בחוק (צילום ארכיון: Miriam Alster/Flash90)

‏יו״ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, הצהיר במהלך פאנל פוליטי בשבת תרבות בנס ציונה, כי מפלגתו תצביע השבוע, כאיש אחד, נגד "חוק המרכולים", מה שעלול להציב את המפלגות החרדיות בבעיה זאת לאחר שגם ישראל ביתנו החברה בקואליציה הודיעה כי תתנגד.

כבר לפני מספר ימים הודיע ח״כ אחמד טיבי כי בכוונתו להצביע נגד החוק שמבקש להפקיד בידי שר הפנים זכות הטלת ווטו על חוקי עזר עירוניים שיתירו פתיחת עסקים בשבת.

גורם במפלגות החרדיות אומר הערב (מוצ"ש) ל"כיכר השבת", כי לא ברור האם מדובר בניסיון של המפלגות הערביות להפעיל לחץ נוסף על ראשי הקואליציה ולסחוט הישגים נוספים למגזר אותו הם מיצגים כאשר בסופו של דבר הן יתרצו להצביע בעד החוק, או שמדובר אכן בעמדה עקרונית שאינה ניתנת לשינוי.

לדבריו, המצב אכן בעייתי למדי, מה גם שיו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן נמצא תחת חקירה ואיננו פנוי לטפל במשבר בשיא כוחו, כבימים רגילים. עוד הוא מוסיף, כי אם לא תהיה ברירה ולא יושג רוב, "ניאלץ לדחות שוב את ההצבעה על חוק המרכולים - לא ניקח סיכון בלהביא אותו ברוב דחוק".

השאלה הגדולה היא, האם דחיית החוק תביא למשבר פוליטי נוסף וללחץ חרדי לפרוש מהממשלה בעקבות אי עמידה בהסכם שכזכור נחתם עם נתניהו בסוף "משבר השבת" האחרון, או שהללו יעדיפו להמתין עוד בתקווה שבשבועות הקרובים יושג הרוב הדרוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר