מבריסק לוושינגטון

מדוע טראמפ "שבר את השיניים" במסיבת החנוכה?

רב בית הכנסת הפורטוגזי העתיק במנהטן ומקורבם של בני משפחת טראמפ: מיהו הרב סולובייצ'יק שאת שמו הלא קל להיגוי אמריקני התעקש הנשיא טראמפ להגות כראוי? (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טראמפ הוגה את השם המסובך - ומחמיא לעצמו (צילומים: מתוך ערוץ 90 TV)

הקשר המפורסם של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ לקהילה היהודית האורתודוקסית הספיק כבר לייצר מספר רגעים מרתקים. רגע כזה, משעשע במיוחד, נרשם בסוף השבוע האחרון וכבר הספיק לצבור תאוצה רבה בקרב הקהילה היהודית באמריקה ולהעלות חיוך על פניהם של רבים.

הדבר אירע במהלך מסיבה שערך הבית הלבן בסוף השבוע לכבוד חג החנוכה היהודי, כאשר נשיא ארה"ב ביקש להודות לרב מאיר יעקב סולובייצ'יק, שהתכבד לשאת דברים במהלך המסיבה.

בעת שטראמפ ביקש להודות לרב סולוביציק על השתתפותו, הוא התאמץ להגות את שם המשפחה המפורסם בעולם היהודי באופן מלא ומדויק, תוך שהוא מבטא ומדגיש זאת בפני המשתתפים.

לאחר מכן החמיא הנשיא לעצמו על הביצוע המושלם של הגיית השם והתבדח עם הקהל: "זה לא היה רע בכלל. ואם אתם חושבים שזה היה קל - אז זה לא". הנשיא הוסיף והחווה בידו על הרב סולובייצ'יק, תוך שהוא רומז למהלך של ההכרה בירושלים כבירת ישראל, באומרר: "הוא כל כך שמח על מה שקרה אתמול, שזה לא אכפת לו".

הרב מאיר יעקב סולובייצ'יק משמש כיום כרב בית הכנסת הפורטוגזי העתיק במנהטן ונחשב לאחת הדמויות הרבניות הבולטות והמבטיחות בקהל האורתודוקסי-מודרני בארה"ב. הוא אף נחשב כמקורב למשפחתו היהודית של טראמפ ולאישי מפתח יהודיים בסביבת הנשיא.

הרב סולובייצ'יק בתוך בית הכנסת הפורטוגזי שבראשותו (צילום: אטילה שומפלבי, ynet)

הרב הינו כמובן נצר למשפחת סולובייצ'יק המפורסמת: סבו היה הגאון רבי אהרן סולובייצ'יק זצ"ל שהקים ועמד בראשות ישיבת בריסק בשיקגו, נכדם של מרן הגר"ח סולוביציק ואביו מרן "הבית הלוי" זי"ע.

כאמור, במהלך המסיבה התכבד הרב מאיר יעקב לשאת דברים, ואף בעבר במהלך חגיגות ההשבעה שנערכו עם כניסתו לתפקיד של הנשיא טראמפ, הוא התכבד לברך אותו בשם הקהילה היהודית.

הרב סולובייצ'יק בתוך בית הכנסת הפורטוגזי שבראשותו (צילום: אטילה שומפלבי, ynet)
הרב סולובייצ'יק בתוך בית הכנסת הפורטוגזי שבראשותו (צילום: אטילה שומפלבי, ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר