"השליכו חפצים בוערים"

שבדיה: רעולי פנים השליכו בקבוקי תבערה על בית הכנסת

21 רעולי פנים השליכו בקבוקי תבערה אל בית כנסת בעיר גטבורג שבשבדיה, בעת שבמקום נערכה פעילות של תנועת נוער. לא היו נפגעים • "אמא אני מפחדת", כתב אחת מהן לאמה (חדשות בעולם)

(צילום: מתוך טוויטר, מתוך ynet)

21 רעולי פנים השליכו אמש (מוצאי שבת) בקבוקי תבערה אל בית כנסת בעיר גטבורג שבשבדיה, לא היו נפגעים.

לפי הדיווחים של כלי התקשורת במדינה, שריפה קטנה פרצה בחנייה במקום. כוחות ההצלה שקיבלו את הקריאה דווחו על "חפצים בוערים" שהושלכו אל בית הכנסת.

מפקד כוחות הכיבוי סיפר כי "הגענו למקום וכיבינו את האש. הייתה שם בערה קטנה בין המכניות שחנו בחנייה מול בית הכנסת. כמו כן מצאנו נוזל דליק".

לדבריו, באם כוחות הכיבוי לא היו מכבים את להבות האש בזמן, היה חשש שהן יתפשטו לעבר המרכז היהודי.

אחד השוטרים במקום ציין כי "הדבר היחיד שאנחנו יודעים זה שכמה בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית הכנסת. מדובר בבקבוקים עם בנזין".

בעת זריקת בקבוקי התבערה, קבוצה של תנועת נוער יהודית ערכם במתחם פעילות. אמה של אחת הנערות סיפרה כי קיבלה מבתה הודעה, בה היא כבה "אמא אני מפחדת". לדבריה, "היא סיפרה לי שהיו שם 20 אנשים מכוסי ראשים שהשליכו חפצים בוערים לעבר המתחם".

יו"ר הקהילה היהודית בעיר, שהיה עד לאירוע, סיפר כי "עשרות רעולי פנים החלו להשליך חפצים בוערים לעבר החצר".

דביר מעוז, שליח תנועת בני עקיבא העולמית בעיר, סיפר: "באתי להגיד שלום במסיבה וישבתי עם אחד השומרים. תוך כדי שאנחנו מדברים ראיתי פתאום בזווית של העין כדור של אש. קפצתי ישר לחדר השומר ואמרתי לו שזרקו בקבוק תבערה. הילדים היו בלחץ כי זאת פעם ראשונה שהם חווים אירוע של טרור קרוב אליהם.

"ההורים הגיעו ולקחו את הילדים הביתה. כמה מהילדים היו לחוצים מאוד. אחד מהם אמר לי שהוא מרגיש מאוד לא בטוח. ילד אחר סיפר שבגלל שהוא נושא שם מאוד יהודי זה גורם לערבים בבית הספר שלו לקלל אותו, להתנכל אליו ולירוק עליו וזה מאוד קשה לו".

ביום שישי צעדו מאות בני אדם במרכז העיר מאלמו בשבדיה במחאה על ההכרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר