תיק 1803

חשד: דוד ביטן הלבין כספים דרך חנות הרהיטים

גורמים במשטרה דיווחו כי על פי החשד נהג ח"כ דוד ביטן להלבין כספים באמצעות חנות רהיטים של חברו משה יוסף. השניים אף הוקלטו בתוך החנות כשהם סופרים שטרות (בארץ)

החנות דרכה חשוד ביטן בהלבנת כספים (צילום: גוגל סטריט וויו)

פרטים נוספים דלפו מתוך החקירה נגד ח"כ דוד ביטן בחשד לשוחד. על פי הדיווחים האחרונים, חנות רהיטים בבעלות אחד מחבריו של יו"ר הקואליציה שימשה לפי החשד כמכבסת מזומנים לכספי השוחד שהוא קיבל לכאורה.

בסוף השבוע התברר כי במהלך החקירה הסמויה שנוהלה נגד ביטן במשך שנה וחצי, שתלו חוקרי המשטרה מיקרופונים בחנות "מצדה רהיטים" שבבעלות משה יוסף, חבר של ביטן. לפי החשד העסק שלו שימש מכבסה לכספי שוחד שהעביר אליו ביטן. לאחר שהכספים הולבנו, חושדים במשטרה, הם הוחזרו לביטן.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' בידי המשטרה הקלטות שבהן נשמעים ביטן ויוסף סופרים בחנות שטרות כסף. מההאזנות עולה כי ביטן פקד את חנותו של יוסף כמה וכמה פעמים. "הוא היה לפי החשד הבנק של ביטן", אמר גורם מעורה בחקירה. "הגיעו אליו כספים רבים, והוא הלבין אותם לפי החשד".

ביום חמישי האחרון, במהלך חקירתו, השמיעו החוקרים ליוסף את ההקלטות שנאספו בהאזנות הסתר. הוא שמר על זכות השתיקה ולא שיתף פעולה עם חוקריו. לאחר שהציגו בפניו את הראיות לכאורה, הציעו החוקרים ליוסף לשמש עד מדינה נגד ביטן. לדברי מקורבי יוסף, הוא סירב. מאוחר יותר הוא חש ברע ואושפז בבית־החולים אסף הרופא, כעצור. נכון לאמש הוא טרם שוחרר מאשפוז.

בעיני חוקרי תיק 1803 (השחיתות לכאורה בעיריית ראשון־לציון בו מעורב ביטן וראש העיר צור) יוסף הוא אחד החשודים המרכזיים בפרשה. מעצרו הוארך עד יום חמישי הקרוב.

פרקליטיו, עוה"ד גיל דחוח וגלית רוטנברג הגיבו ואמרו: "אנו מבינים את העניין הרב של המשטרה במרשנו בגלל קרבתו לביטן". לטענתם, "יוסף מסר תשובות מלאות לחוקריו בתקווה שיגיעו למסקנות האמיתיות בעניינו".

היום (א') צפוי ביטן להיחקר במשטרה בפעם השלישית בפרשיית השוחד שבה היה מעורב לכאורה בעת כהונתו בעיריית ראשון־לציון. לפי החשד הוא שקע בחובות לשוק האפור בתקופה בה ניהל את קבוצת הכדורגל העירונית, קיבל סיוע בכיסוי החובות ובתמורה סייע לשניים מבני משפחת ג'רושי לקבל עבודות בכריית חול.

ביטן, כבר נחקר בפרשה פעמיים ואף אשתו הייתה במשך 5 ימים במעצר בית אצל אחותה עד לסופ"ש. מהחקירה עולה כי כספי השוחד שקיבל ביטן הופקדו בחשבונה של אשתו. המשטרה אף אסרה עליהם בזמן מעצר הבית לשוחח ביניהם על כל מה שקשור בחקירה, וזאת במטרה למנוע ניסיונות לשבש את החקירה.

ביטן עצמו מכחיש בתוקף כי לקח שוחד. גורמים במשטרה אומרים לעומת זאת: "ככל שהחקירה מתקדמת משייפים הנחקרים את גרסאותיהם נוכח תוצרי החקירה הסמויה". לדבריהם, כך גם נוהג ביטן, והוא "מנסה כעת לשפץ את הגרסה הראשונית שמסר, נוכח העדויות המוטחות בפניו".

פרקליטו של ביטן, עו"ד אפרים דמרי, אמר: "אין לנו ספק שהעננה מעל ראשו תוסר בסיום החקירה. הוא משיב לחוקרים בפירוט על כל שאלותיהם". מקורבי ביטן: "יש לו הסברים טובים לכל טענות המשטרה".

מחר צפויים להשתחרר למעצר בית של 10 ימים ראש עיריית ראשון־לציון דב צור ושניים מסגניו, החשודים גם הם במעורבות בפרשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר