המנהרה נוטרלה

הותר לפרסום: נחשפה מנהרת טרור בשטח ישראל • צפו

מנהרת טרור שנחשפה בשטח ישראל - כבר לפני מספר שבועות, נוטרלה הבוקר - כך הותר לפרסום • זו המנהרה השנייה שאותרה בשבועיים האחרונים באמצעים מתקדמים בידי כוחות צה"ל (אקטואליה)

המנהרה שאותרה (צילום: דובר צה"ל)

הותר לפרסום: הבוקר (ראשון) נוטרלה בשיטה מתקדמת מנהרת טרור של ארגון הטרור חמאס אשר חדרה לשטח ישראל ממרחב חאן יונס. זו מנהרת הטרור השנייה שנחשפה בתוך חודש וחצי.

"הפעולה, שבוצעה בהובלת פיקוד דרום, הנה פעולת הגנה מתחייבת למניעת פגיעה באזרחים וחיילים", נאמר בהודעת דובר צה"ל.

המנהרה אותרה לפני מספר שבועות באמצעות יכולת ייחודית משולבת טכנולוגיה, מודיעין ויכולת מבצעית, ומאז נלמדה ונחקרה עד לנטרולה הבוקר. בעקובת איתור המנהרה, הוקמו מחסומים של המשטרה הצבאית בעוטף עזה.

המנהרה נחפרה בדרום הרצועה, מאזור חאן יונס אל שטח חקלאי הנמצא במרחק של יותר מקילומטר מיישובים במועצה האזורית אשכול.

המנהרה נחשבת למתקדמת עם גימורי קשתות לאורכה, ונחפרה, כאמור, לאורך של קילומטר אחד מצידה העזתי, עד ליציאה בשטח החקלאי, מאות מטרים בשטח ישראל.

צה"ל עקב אחר המנהרה עוד בטרם חצתה לשטח ישראל ובשבועות האחרונים השתלט עליה. הלילה הוחלט לנטרלה באופן מסווג ושקט, בניגוד לפעמים הקודמות בהם המנהרה הופצצה. בצה"ל מעריכים כי בעת נטרול המנהרה, לא היו בה מחבלים.

יצוין כי המנהרה התגלתה באזור שבו אין את המכשול החדש נגד מנהרות.

דובר צה"ל מציין כי "איתור מנהרת טרור, בפעם השנייה בשבועות האחרונים, הינו הצלחה מבצעית המבוססת טכנולוגיה מתקדמת, עדות לעליית מדרגה ליכולת שפותחה והושמשה בצה"ל.

"איתור מנהרת הטרור הוא חלק ממאמץ נרחב לאיתור תשתיות תת קרקע המובל ע"י כוחות צה"ל מאז סיום מבצע "צוק איתן". צה"ל ממשיך בפעילות באמצעים שונים העומדים לרשותו ומשתכללים כל העת".

עוד נמסר כי "חפירת המנהרה הינה הפרה בוטה של הריבונות הישראלית, מצב שלא ניתן לקבל ולאור כך פעל צה"ל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות למתרחש ברצועת עזה וממנה.

"צה"ל ימשיך וינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו מעל ומתחת לקרקע לסיכול ניסיונות פגיעה בתושבי מדינת ישראל. אנו ערוכים למגוון תרחישים".

במקביל להודעה על חשיפת המהרה, פרסמה הזרוע הצבאית של חמאס הודעה בה נאמר כי "האויב ישלם על התוקפנות והפשעים נגד עמנו. על האויב לחשוש ועליו לדעת כי הוא ישלם את מחיר שבירת כללי העימות עם ההתנגדות בעזה. הימים הבאים יוכיחו לאויב את גודל שגיאתו ואת ההערכה השגויה שלו לכוח הרצון של ההתנגדות.

"על מנהיגי האויב ומקבלי ההחלטות שלו להבין את היקף האיוולת שבה הם מנהלים את המאבק בהתנגדות. אנו מתחייבים בפניהם שנגרום להם לנשוך את אצבעותיהם בחרטה בשל הערכותיהם השגויות על שתיקת ההתנגדות ועל הדרך שבה הם מנהלים את המערכה".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי "מנהרות טרור, שחוצות את הגדר לשטח ישראל ופוגעות בריבונותנו, הן איום שלא נשלים איתו ונשקיע כל משאב כדי לסכלו.

"בזכות המאמץ המשותף לצה"ל, משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות, הגענו ליכולות טכנולוגיות חדשות במאבק בטרור המנהרות. אני מקווה שבחודשים הבאים איום המנהרות על תושבי 'עוטף עזה' יהפוך לנחלת העבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר