גם בלי הממשלה

אושר: הקבינט יוכל לאשר יציאה למלחמה

מעתה אין עוד צורך באישור של שרי הממשלה כדי להכריז על מלחמה או מבצע צבאי מצד ישראל, ולשם כך תספיק החלטת פורום מצומצם שמורכב מחברי הקבינט המדיני-ביטחוני (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חיילי צה"ל בעוטף עזה, לפני יציאה למבצע צבאי (צילום: Edi Israel /Flash90)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של שרת המשפטים איילת שקד, שלפיה ליציאה למבצע צבאי או למלחמה תספיק אישור בפורום מצומצם של הקבינט הביטחוני ולא של הממשלה.

בכך שולבו שתי הצעות חוק. האחת קובעת כי הממשלה תהיה רשאית להאציל סמכות לקבינט, באישור ראש הממשלה, לצאת למבצע צבאי שעלול להוביל למלחמה ב"הסתברות קרובה לוודאי", והשנייה קובעת כי לקבינט תיווסף היכולת להפעיל את סמכותו, שעד כה לא הייתה מעוגנת בצורה רשמית.

לאחר אישור החוק בוועדה אמרה שקד (הבית היהודי): ""בעידן הרשתות החברתיות ומהירות המדיה וסכנת ההדלפות, עלינו להתאים עצמנו לתפיסת הביטחון המדינית ביטחונית הנוכחית ולייעל את עבודת הממשלה והקבינט ככל הניתן. זאת מטרת הצעת החוק והיא מתאימה את החקיקה למציאות הקיימת כבר שנים".

יצויין, כי חוק זה הוא המשך להמלצת ועדה שמינה ראש הממשלה נתניהו, במטרה לשפר את תהליכי קבלת ההחלטות על ידי הקבינט בסוגיות ביטחון לאומי, על ידי הטמעת כלים ומיסוד תהליכים לייעול הפעילות.

בין ההמלצות שישנן בדו"ח, יש גם את זו הגורסת כי הממשלה תקבל החלטה המבהירה את סמכות הקבינט בקשר לאישור פעולות צבאיות לפי סעיף 40 לחוק יסוד הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר