נעקצים בלי סוף ולא יודעים למה? רוצו להתקלח

אולי אתם מתוקים, אבל לא זאת הסיבה בעטיה אתם סובלים באופן תמידי מעקיצות יתושים, בוודאות. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות והרבה פחות מתוקות (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

גם אם אתם אוהבים את הקיץ וגם אם העונה שלכם היא החורף, על דבר אחד כולם מסכימים - אין דבר שיותר מפריע לשינה טובה מיתושים, בכל פעם שהם מצליחים לעקוץ אותנו אנחנו סובלים גם אחרי העקיצה מגירודים שלא נותנים לנו מנוח, האם זה בגלל שאנחנו מתוקים כמו שאמא אמרה? האמת, שהאמת קצת שונה. ישנם מספר גורמים פחות מתוקים שבגללם נדבקים אלינו אותם יתושים מציקים.

1

הגוף שלנו מלא בחיידקים שנצמדים בעיקר אל העור, המחקרים שנעשו בנושא העלו כי מספר החיידקים הנמצאים על אדם ממוצע הוא מיליארד. כשחלק מאותם חיידקים גורמים לנו להיעקץ יותר מאנשים אחרים. כך למשל אם יש לכם את חיידק הסטאפילוקוקס או ואריוורקס סביר להניח שתסבלו יותר מעקיצות יתושים. בעוד חיידקים מסויימים עושים את הפעולה ההפוכה ודוחים יתושים כמו החיידקים הפסודומונס, דלפטיה ואקטינובקטריה.

2

מחקרים שנערכו בעבר גילו כי ישנו קשר ישיר בין כמות העקיצות לבין סוג הדם של הנעקצים, המחקר העלה כי אנשים עם סוג דם O נעקצים הכי הרבה, אחריהם סוג B וסוג A. למעשה, סוג דם O כל כך מושך ליתושים שאדם בעל סוג דם זה ייעקץ פי שניים מסוג דם A.

3

קחו נשימה ארוכה. אנשים שמייצרים על ידי הנשימות הרבה פחמן דו-חמצני יסבלו מעקיצות יותר מאדם המייצר פחות מהפחמן, דבר שגורם לכך שאנשים בעלי משקל עודף ונשים בהריון ייעקצו הרבה יותר משאר האוכלוסיה דבר נוסף שמגביר את הפחמן העוקצני הזה היא שתיית בירה.

4

חשבתם שרק זבובים נמשכים לריח רע? אם אתם רוצים להישמר מעקיצות כדאי שתדעו את העובדה הבאה. יתושים נמשכים בעיקר לאנשים מזיעים ולכאלה שסובלים (וגורמים לסביבה לסבול) מריח רע. על פי המדע אנשים המייצרים יותר חומצת חלב, שיוצאת דרך בלוטות הזיעה, ימשכו יותר יתושים לקרבתם. בנוסף, יותר זיעה ולמשך זמן ארוך יותר תצבור יותר חומצת חלב, זאת אומרת שאתם ארוחה מהלכת. מחקרים הוכיחו שזיעה טריה אינה מושכת ליתוש כמו זיעה של יום שלם. אל תשתמשו בזה כתירוץ למה לא לעשות כושר, פשוט תקפידו על מקלחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר