אבל בעולם היהודי

הנשיא: "נשא על כתפיו את כל כובד הקיום של העם היהודי"

במערכת הפוליטית מגיבים לפטירת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. הנשיא ריבלין: "הרב שטיינמן היה מנהיג שנשא על כתפיו את כל כובד הקיום של העם היהודי" • מתעדכן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ריבלין אצל מרן הרב שטיינמן זצוק"ל (צילום: משה גולדשטיין)

במערכת הפוליטית מגיבים הבוקר (שלישי) לפטירתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן זצוק"ל, שהלך הבוקר לעולמו והוא בן 104.

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר הבוקר: "מרן הגאון הרב שטיינמן היה מנהיג שנשא על כתפיו את כל כובד הקיום של העם היהודי. ענק תורני ומורה דרך שהכווין וניתב את חייהם של אלפים ורבבות. למרות עמדותיו הנחרצות הוא ידע להעביר את מסריו, בנועם, ברכות ומתוך אהבה גדולה לכל יהודי".

הנשיא סיפר: "בפגישתי האחרונה איתו זכיתי להתוודע לנצר ייחודי של היהדות הליטאית המפוארת. הרב היה מתמיד עצום, גאון בתורה, טוב עין וטוב לב, עשיר בנסיון חיים ובא בימים. אדם שחכמתו הייתה שנייה רק לענוונותו. הרב שטיינמן התווה דרך לאינספור יהודים והסתלקותו מותירה היום תחושת יתמות עמוקה".

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין: "משתתף בצער עם ישראל עת לכתו של הגאון הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל. הרב שטיינמן מגדולי וחשובי הרבנים במאה האחרונה זכה בצניעותו הרבה להעמיד דורות של תלמידים ובחוכמתו וענוונותו זכה להשפיע על דורות של מנהיגים מורי דרך ותלמידים - יהי זכרו ברוך".

ראש האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר הבוקר "משתתף בכאבו העצום של ציבור גדול המבכה את לכתו של אחד מגדולי רבני ישראל הרב הגאון אהרון יהודה לייב שטיינמן זצ"ל. הרב שטיינמן היה מהדמויות החשובות בציבור הליטאי ומגדולי הרבנים שידע עם ישראל במאה האחרונה".

הרצוג הוסיף: "בעת ביקוריי ושיחותיי איתו בביתו, תמיד נדהמתי מצניעותו המופלגת ומהעצמה הרוחנית יוצאת הדופן בה ניחן, שהשפיעה על כלל הציבור ועל דורות של רבנים, מורי הלכה ותלמידים. לימוד התורה והקניית הערכים לדורות הבאים עמדה במרכז תפיסת עולמו של הרב, שהוביל מהפכות רבות בקרב לומדי התורה, ביניהן פעילותו לשילוב חרדים בתעסוקה ובמעגלי החיים ועמדותיו הברורות והבהירות כי חובה לקיים שיח ולנסות להגיע להסכמות בעם".

"אשריו שזכה להעמיד דורות רבים של תלמידי חכמים", הוסיף יו"ר האופוזיציה.

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי: "משתתף בצער המשפחה וקהלים רחבים על לכתו של מנהיג ציבור רחב ומורה דרך לרבים, הרב אהרון לייב שטיינמן זצ"ל - הרב הקדיש את חייו למען הכלל בלימוד והוראת הדרך לקהל גדול. יהי זכרו ברוך".

השר יואב גלנט: "נפרדים בצער רב מהרב שטיינמן - מגדולי המנהיגים של הציבור החרדי. לאורך כל חייו וגם בגיל מופלג ידע הרב להשפיע בתבונה על החיים של כלל היהודים במדינת ישראל - יהי זכרו ברוך".

השר ישראל כץ: "יחד עם המוני בית ישראל בארץ ובעולם, מתאבל על פטירתו של גדול הדור רבי אהרן לייב שטינמן, איש צנום אך מענקי אנשי הרוח שקמו לעם היהודי - תנחומים למשפחתו, לתלמידיו הרבים, לנציגי הציבור הנכבדים שפעלו תחת הנהגתו ולכלל הציבור החרדי. יהי זכרו נצור בלב העם היהודי כולו".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "מבכים את פטירתו של מרן הגאון רבי אהרן ליב שטיינמן זצ"ל. הרב שטיינמן היה למנהיג ומורה רוחני דגול לרבבות רבות, ובהם תושבי ירושלים והעולם היהודי בתפוצות.

הרב שטיינמן פעל בכל שנותיו מתוך מסירות לעם ישראל ומתוך אהבה גדולה לכל יהודי. כל חייו עסק בתורה, חי בצניעות מופלגת ונשא על כתפיו את עול הציבור אותו הנהיג ברמה. העיר ירושלים משתתפת באבל הכבד ומביעה צער עמוק בהסתלקות זקן מנהיגי הדור ועולם התורה. יהי זכרו ברוך".

השר לשעבר גדעון סער: "עם ישראל איבד הבוקר מנהיג גדול. הרב אהרון לייב שטיינמן: גדול בתורה, במסירות הנפש ובמידות. סמל לצניעות ולמותר הרוח על החומר. יהי זכרו ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר