ליל שישי בכיכר

שאבעס ביסטרו: צ'ולנט בוטיק לבוגרי צ'ולנטיות אפופות עשן

צ'ולנט בוטיק למבינים - ולכאלה שרוצים להפוך למבינים, עם ארבעה סוגי חמין שמתבשלים בתנור, מגוון סלטים ואיסור חמור על עישון בתוך המקום. עשינו ליל שישי בשאבעס ביסטרו - וזה מה שקורה שם (אוכל)

צ'ולנט בוטיק בשאבעס ביסטרו (צילום: כיכר השבת, מוזיקה: יוסף משה כהנא / 'מזרח טיש')

נדמה שאין מושג יותר ישיבתי מ"ליל שישי", זכרם של אותם ערבים ימלא כל אחד בנוסטלגיה מתוקה מימי הישיבה העליזים, הישיבה המשותפת עם החבר'ה סביב צלחת צ'ולנט מהבילה, מזלג ביד אחת וסיגריה בשנייה.

מאז, התאדו מיליוני ליטרים של נוזלים בסירי ענק שרופים למחצה, וחלק מאותם בחורי ישיבה חסרי דאגות גדלו להיות בעלי בתים, "זבולוניים", שצ'ולנטיות אפופות עשן פחות מתאימות להם בסטטוס הנוכחי, או סתם כאלה שרוצים להעביר את החוויה המסעירה לאישה מבלי שהיא תרגיש בלתי קשורה בעליל לסצינה.

"שאבעס ביסטרו" בבעלות מרים ומאיר אופק, הוא צ'ולנטיה שמצליחה לעשות את הדבר הזה בדיוק: חמין בוטיק בחלל מעוצב ששומר על אווירת ליל שישי מסורתית, נעימה ומזמינה, עם תפריט שעבר מזמן את גבולות הצ'ולנט הקלאסי.

תמצאו שם לא פחות מארבעה סוגי צ'ולנט שמתבשלים בתנור ולא בסירים, מגוון רחב של סלטים ובופה שובה עין של תוספות לעיקריות בשולחן השבת.

אמנם באנו בשביל הצ'ולנט, אבל סעודת שבת הגונה פותחים בסלטים. בחרנו בשלושה: סלט חצילים, סלט בטטות אסייתי וכבד קצוץ שהיה פשוט נהדר והשאיר טעם אמיתי של כבד שעושה חשק לחסל איתו חלה שלמה (מה שכמעט קרה).

ארבע צלחות עם צ'ולנט בקר, צ'ולנט כבש, צ'ולנט עשבי תיבול וצ'ולנט פיקנטי הגיעו לשולחננו, כי כשמציעים לכם ארבעה סוגים של חמין לעולם אל תסרבו, ולא בשביל הסיכוי שתתפסו את בעלי המקום חוטאים ביומרנות (מה שלא קרה).

מבין ארבעתם, הצ'ולנט הפיקנטי הצטיין בתיבול מדויק וסמיכות שלא מייבשת את הפה ובשר הכבש הוכיח שהוא מושלם לבישול ארוך.

הקהל במקום מגיע מכל קצוות הקשת הדתית והחרדית, עם נטייה קלה לליטאים-אמריקאיים, ואם יתמזל מזלכם, סיכוי גבוה שתפגשו כאן לפחות סלב מגזרי אחד בשבוע שמגיע לבדו או עם מלווה באנשים שרוצים לחוות נחיתה רכה לחוויית ליל שישי אמיתית.

חשבון בבקשה

סלט חצילים - 13 שקלים

סלט בטטות אסייתי - 13 שקלים

כבד קצוץ - 35 שקלים

1 ק"ג צ'ולנט בקר - 75 שקלים

1 ק"ג צ'ולנט פיקנטי - 75 שקלים

1 ק"ג צ'ולנט עשבי תיבול - 75 שקלים

1 ק"ג צ'ולנט כבש - 107 שקלים

שאבעס ביסטרו, אבן שפרוט 5 ירושלים

>> בשבוע שעבר עשינו ליל שישי באלט נוי שטעטאל'ע

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר