הדיקטטור מאיים

קים ג'ונג און: "נהפוך למעצמה הגרעינית החזקה בעולם"

שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, אמר בנאום שנשא כי ארצו מתקדמת לקראת הפיכתה למעצמה הגרעינית החזקה בעולם והודיע כי ימשיך בקידום תכנית הנשק הגרעיני (חדשות בעולם)

הנשיא הצפון קוריאני (צילום: KCNA הצפון קוריאנית)

הרודן הצפון קוריאני ממשיך באיומיו כלפי העולם. בנאום שנשא אמש בפני עובדי תכנית הטילים של ארצו טען קים ג'ונג און כי צפון קוריאה "מתקדמת לעבר הפיכתה למעצמה הגרעינית החזקה בעולם". הוא חזר ואמר כי ימשיך בפיתוח הנשק הגרעיני "עד שצפון קוריאה תהפוך למעצמה צבאית וגרעינית בלתי-מנוצחת".

סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA דיווחה כי "השליט הכריז בחגיגיות על פיתוח מערכות של פצצות אטום ופצצות מימן, וציין את המאמצים הטכנולוגיים שמתבצעים לקראת הניצחון ההיסטורי של צפון קוריאה". הדברים נאמרו במסגרת כנס חגיגי לציון הצלחת השיגור האחרון של טיל ההואסונג-15 שמאיים, על פי מומחים שונים, לפגוע בכל שטחה של ארצות הברית. הרודן קרא למדענים ולעובדי התוכנית להמשיך לפתח אמצעי לחימה שיגדילו את הארסנל הגרעיני ואת רמתו.

כזכור, טענו מומחים בינלאומיים כי למרות התרברבות הצפון קוריאנים השיגור נכשל והטיל התפרק בעת שחזר לאוטמוספירה.

קים העניק באופן אישי מדליות לעובדים מצטיינים שלפי הדיווח "ביצעו את תפקידם הביטחוני בצורה מושלמת". סוכנות הידיעות הממלכתית לא ציינה את שמותיהם של העובדים המעוטרים, אך נכתב כי העובדים "מילאו את שליחותם במסגרת תוכנית הטילים של מפלגת השלטון, והוכיחו פעם נוספת לעולם את היושרה והעוצמה הבלתי מעורערת של המשטר"

השליט העניק לעובדים המצטיינים את העיטורים הגבוהים ביותר בצפון קוריאה, שנקראו על שמותיהם של אביו קים ג'ונג איל וסבו, מייסד הרפובליקה קים איל סונג. כמה מדענים ופקידים נוספים קיבלו במסגרת הכנס שעונים ששמותיהם של השליטים הקודמים נחרטו עליהם.

מזכיר המדינה האמריקני רקס טילרסון מסר אמש מסר מרוכך במיוחד לצפון קוריאה ואמר כי המשא ומתן עם פיונגיאנג לא יהיה כרוך בדבר. עד כה ארצות הברית התנתה את השיחות עם צפון קוריאה בתנאי שתתחייב להתפרק מנשק גרעיני. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים לא פעם שאם קים יתקוף, הוא יחריב את ארצו.

צורת ההתבטאות הלילה של הדיקטטור הצפון קוריאני מלמדת כי הוא ככל הנראה לא התרשם במיוחד מהריכוך בעמדה האמריקאית והוא מתכוון להמשיך לנהוג ככל העולה על רוחו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר