נתונים מדאיגים

הדוח חושף: באיזו עיר הילדים הכי שמנים?

מגפת ההשמנה מכה גם בקרב ילדים, דו"ח חדש של משרד הבריאות חושף נתונים מדאיגים על אחוז הילדים השמנים בערים השונות בארץ ואת המצב בעיקר בערי הדרום (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

דו"ח חדש של משרד הבריאות חושף באילו ערים סובלים הילדים מבעיית השמנה. מדובר נתונים ראשונים מסוגם, שאסף משרד הבריאות מתלמידי כיתות ז' בכל בתי־הספר במדינה, מגלים את מפת ההשמנה החמורה בקרב הילדים, בייחוד בדרום ובמגזר הערבי.

בתואר המפוקפק והלא בריא להפליא - "העיר שבה חיים הילדים השמנים ביותר", זוכה שדרות, שבה שיעור הילדים השמנים עומד על 49%, כלומר - כל ילד שני. 53% אחוז מהבנים בעיר סובלים מהשמנה, ו־45% אחוז מהבנות. 13% אחוז מהתלמידים אף מוגדרים כבעלי השמנה חמורה. מיד אחרי שדרות מככבות בראש הרשימה שלוש ערים ערביות: בטירה 48% מהילדים סובלים מהשמנה, בטייבה 47%, ובסחנין 41%. גם שם, יותר מ־10% מהילדים סובלים מהשמנה חמורה. למגפת ההשמנה בקרב הציבור הערבי ישנם הסברים רבים כשהטענה העיקרית היא שינוי התזונה בשנים האחרונות למזון מהיר על חשבון תזונה ביתית בריאה יותר.

במקום השני בקרב הערים היהודיות עומדת עיר דרומית נוספת אשקלון, עם 38% השמנה - 40% מהבנים ו־37% מהבנות. אחד מכל עשרה ילדים בעיר מוגדר כסובל מהשמנה חמורה. מיד אחריה ניצבת דימונה אף היא מהדרום, עם 37% השמנה - שם לראשונה הבנות מובילות כש־39% מהן סובלות מהשמנה, בעוד אצל הבנים הנתון עומד על 35%. בת־ים ובאר־שבע לא מפגרות בהרבה, עם 36% השמנה. בנצרת, בעפולה, בנהריה ובאילת שיעורי ההשמנה מגיעים ל־34% מכלל ילדי כיתות ז'.

בערים הגדולות - תל־אביב, ירושלים וחיפה - שיעורי ההשמנה נמוכים יותר, אך לא בהרבה. בחיפה 32% מהילדים שמנים, מהם שבעה אחוזים סובלים מהשמנה חמורה; בירושלים 30%, כשרק שלושה אחוזים סובלים מהשמנה חמורה; ובתל־אביב 28% מהילדים סובלים מהשמנה, מהם חמישה אחוזים שסובלים מהשמנה חמורה.

הערים שסוגרות את מצעד ההשמנה, הן: אלעד (22%), רמת־השרון והוד־השרון (23%), מודיעין־מכבים־רעות ורעננה (25%).

באופן ברור ניתן לראות כי יש קשר בין מצב סוציו אקונמי נמוך לבעיית השמנה כשכל הנראה תזונה "זולה" המורכבת מפחמימות רבות ומבצקים משפיעה באופן ישיר על בריאותם של הילדים בערי הפריפריה. במשרד הבריאות יצטרכו להתמודד כעת עם הנתונים המדאיגים שמלמדים על בעיה שככל הנראה תלך ותגדל בקרב ילדים אלו עם גדילתם והפיכתם למבוגרים שמנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר