עיר ובירה

מדד שנתי: מחירי הבירה בישראל מהיקרים ביותר בעולם

בזמן שמשרד התיירות שובר את הראש בכדי להגביר את תיירות החוץ, צץ לו אויב קטן מבית שעשוי להוביל לנזק גדול. לאויב קוראים בירה, והיא לבנה והיא גם עולה הרבה (צרכנות)

(צילום: שאטרסטוק)

לא מזמן היינו עדים לרעש האדיר שייצר משרד התיירות סביב התיירת ה-3 מיליון שנחתה בארץ השנה, ראש הממשלה לקח אותה לסיור והיא ובעלה זכו לטיול מלכותי ומפנק שנועד לעודד את התיירות במדינה, אלא שאחד מסמלי התיירות והנופש, הבירה, עלול להיות זה שמאט את הקצב התיירותי למדינה.

אתר GoEuro שבכל שנה מפרסם את מדד מחירי הבירה בעולם פרסם אף השנה את הממצאים ולפיהם ישראל היא המדינה ההמדורגת במקום העשירי בעולם במחירי הבירה.

במקום הראשון נמצאת לוזאן שבשוויץ, שם עולה שליש ליטר בירה 36 שקלים. במקום השני הונג קונג, שם תשלמו 22 שקלים. ניו יורק נמצאת במקום התשיעי עם 19 שקלים לשליש ליטר בירה ותל אביב במקום העשירי עם מחיר מוצע של 18.5 שקלים לשליש ליטר.

ואיפה ימצאו תיירים את הבירה הזולה ביותר? גם לזה יש מדד. בבוקרשט שמאיישת את המקום ה-59 תשלמו רק 9 שקלים לשליש ליטר בירה. בברלין - 11 שקלים ובמוסקבה 13.7 שקלים.

משרד התיירות שהתוודע למחקר וחושש שהתפתחות הענף תתמעט עקב המחירים הגבוהים מתייחס לעניין ברצינות, ובמשרד בוחנים אם ישנו פתרון להוזלת הבירה בישראל. במידה וזה יצליח להם זו תהיה בשורה לתיירים, אבל בשורה גדולה יותר לנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר