מקומם ומטריד

שוטרים הכו צעיר חרדי בטעות ושוחררו

השוטרים שהיכו באלימות צעיר חרדי בגלל טעות בזיהוי נחקרו והודו בהפעלת אלימות ללא סיבה. עו"ד בן גביר: "אם זה היה הפוך, החשודים היו במעצר עד תום ההליכים נגדם" (משטרה)

אילוסטרציה, ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

המחלקה לחקירת שוטרים עצרה בתקופה האחרונה מספר שוטרים שהשתתפו באירוע בו בוצע לינץ' בצעיר חרדי מירושלים בשל טעות בזיהוי לפני כחודש. חלק מהשוטרים הודו כי הפעילו אלימות נגד הצעיר ללא סיבה אך שוחררו בתנאים מגבילים. החקירה החלה לאחר שהצעיר הגיש באמצעות פרקליטו עו"ד איתמר בן גביר תלונה במחלקה לחקירות שוטרים.

כזכור לפני כחודש נסע הצעיר בשעת לילה כשהוא רכוב על קטנועו מתל אביב לירושלים ולאחר מספר דקות נסיעה הגיחה מאחוריו ניידת משטרה והפעילה סירנה. הצעיר שחשב כי השוטרים ממהרים לאירוע כלשהו זז מעט הצידה אולם אז סטתה הניידת לעברו, ניגחה אותו והוא הועף מהקטנוע אל הכביש.

מיד לאחר מכן, קפצו השוטרים על הצעיר, החלו להכותו, ירו עליו באקדח טייזר ואזקו אותו תוך שהוא צורח מכאבים, מתחנן שיעזבו אותו שכן לא עשה דבר ומבקש שיזמינו אמבולנס. רק לאחר שלקחו ממנו תעודת זהות וערכו בירור הבינו כי טעו בכתובת והזמינו לו אמבולנס שלקח אותו לבית החולים שערי צדק בירושלים שם אושפז עם חבלות בגופו ושברים בידיו.

מהמשטרה נמסר אז בתגובה כי: "מבירור ראשוני עולה כי במהלך פעילות כנגד גנבי רכבים, זוהה רוכב האופנוע ועורר את חשדם של השוטרים. לאחר שכרזו לו לעצור, המשיך הנהג בנסיעה מהירה על הכביש תוך התעלמות מקריאותיהם. בשלב מסוים, לאחר שכוח משטרה נסע אחריו במטרה להאט את נסיעתו, רוכב האופנוע איבד שליטה, נפל לקרקע ונחבל. השוטרים, שחשבו תחילה כי מדובר בגנב רכב לאור התנהגותו על הכביש, השתמשו כנגדו בטייזר בעת מעצרו על מנת למנוע בריחתו. לאחר בדיקתו בשטח כשהוברר כי האופנוע שברשותו אינו גנוב, שוחרר לקבלת טיפול רפואי. בכוונת המשטרה לתחקר את האירוע ולהפיק ממנו את כל הלקחים הנדרשים".

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את הצעיר מסר היום: "מח"ש מנהלים חקירה רצינית וזריזה ואני משבח אותם על כך. יחד עם זאת, התחושה מאוד קשה. אם היה מדובר במקרה הפוך, אם אזרחים היו מנסים לעשות לינץ' בשוטר ופוגעים בו בצורה כל כך קשה, אין לי ספק שהם היו נעצרים עד תום ההליכים. לא יכול להיות שהשוטרים הללו לא נמצאים מאחורי סורג ובריח. הם מסוכנים לחברה בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר