בגלל הפיטורים ב'טבע'

שביתת מחאה בכלל המשק ביום ראשון הקרוב

בעקבות גל הפיטורים האדיר בחברת 'טבע', שלדברי יו"ר ההסתדרות יכול להימנע בעזרת הממשלה, הוכרזה הערב שביתת מחאה בת מספר שעות בכל המשק בראשון הקרוב (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yossi Zamir/Flash 90)

בעקבות גל הפיטורין בחברת טבע שצפוי להקיף קרוב למחצית מ-6,800 עובדיה בארץ, הכריז הערב (רביעי) יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי המשק יושבת ביום ראשון למשך מספר שעות.

לדבריו, השביתה תכלול את משרדי הממשלה, קופות החולים, הבורסה, הבנקים, התחבורה הציבורית וכן את נמל התעופה בן גוריון.

"טבע, ספינת הדגל של התעשייה הופכת לסמל של חורבן התעשייה הישראלית", אמר ניסנקורן במסיבת עיתונאים שכינס. "טבע שקמה על הראש הישראלי, על המצאה של מכון ויצמן, שקידם את הכחול לבן, זונחת את העקרונות שלה כחברה ישראלית. נוטשת את החזון של מייסדיה. מייסדי טבע מתהפכים בקברם".

עובדי טבע מדברים על החשש מפיטורים (צילום: רועי עידן, ynet)

יו"ר ההסתדרות הוסיף: "לא ייתכן שהדירקטורים לא רועדים, ולא מבינים שהם מחסלים את טבע בישראל. עשרות אלפי משפחות תלויות בטבע. מי שאשם במחדל זה רק הדירקטוריון וההנהלה. הם ידעו להכניס לכיסם מאות מיליוני שקלים. המנכ"ל הנוכחי קיבל 20 מיליון דולרים. היחידים שנושאים בעלות הזאת הם העובדים. זורקים את העובדים".

זו בושה, שהצעד הראשון זה פיטורי עובדים בישראל. טבע נהנתה מהטבות מס של 22 מיליארד שקל מאז שנת 2006. הם מפנים עורף למדינה ולאזרחיה. הממשלה לא יכולה למלא את פיה מים ולעמוד מנגד. כמו שידעה לתת את ההטבות, עכשיו היא צריכה למצוא פתרונות".

"כל ממשלת ישראל חייבת להיות מעורבת ולפתור את המשבר", סיים ניסנקורן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר