הערבים תיעדו

פורצים את הגדר מעזה לישראל - חודרים, חוגגים וחוזרים • צפו

במערכת הביטחון יצטרכו לבדוק, כיצד גדר המערכת בין עזה לישראל נפרצה היום בידי מקומיים שחדרו לשטח ביטחוני באין מפריע, חזרו כלעומת שבאו ונהנו לעשות את צה"ל ללעג • צפו (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התיעוד המקומם (צילום: מתוך פייסבוק / ynet)

בעזה התפרסם היום (רביעי) סרטון בו מתועדים מספר נערים פלסטינים כשהם מצליחים לפרוץ שער בגדר המערכת בדרום הרצועה ולעבור דרך חוטי התיל שעל הגדר לכיוון הצד הישראלי.

לא רחוק מנקודת התקהלות של פלסטינים שהתעמתו עם כוחות הביטחון הישראליים, באזור חאן יונס, צולמו הערבים בתוך "אזור הפרימטר" - שטח הביטחוני שבו חיילי צה"ל מסיירים במטרה למנוע הסתננויות מעזה לישראל - נעמדו בו באין מפריע, חגגו ואף הבעירו צמיג בצד הישראלי של הגדר.

במהלך הסרטון כוחות צה"ל כלל לא נראים באזור, ועובדה זאת נראית כמחדל בעיקר כי הגדר שנפרצה מוגדרת כ"אינדיקטיבית", כזאת שאמורה לאותת לבקרה בצה"ל כשהיא נפרצת, כפי שמצויין ב-ynet.

מצה"ל נמסר בתגובה, כי לאורך היום אירעו הפרות סדר במספר מוקדים בגבול הרצועה, במהלכן פלסטינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים. כוח צה"ל ירה לעבר מספר מסיתים מרכזיים וזוהו פגיעות. עוד נטען כי החשודים שתועדו חוצים את הגדר היו תחת שליטת צה"ל כל העת וחזרו לשטח הרצועה תוך זמן קצר.

"אירוע דומה התרחש בימים האחרונים בגבול הרצועה, ובמהלכו הפלסטינים הבודדים שחצו נתפסו מיד על ידי כוחות צה"ל והועברו לחקירה. בשני האירועים המתפרעים הפלסטינים היו תחת שליטה בתצפית של הכוחות", הוסיפו גורמים צבאיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר