תוכנית הטילים

מזכ"ל האו"ם: איראן לא מצייתת לקריאתנו

אנטוניו גוטרש כתב בתצהיר אותו הגיש למועצת הביטחון כי ייתכן והאיראנים ממשיכים בתכנית ייצור הטילים הבליסטיים ואף מעבירים טילים כאלה לידי המורדים החות'ים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טיל איראני בשיגור (צילום: מתוך התקשורת האיראנית)

לא מפתיע: מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כתב בתצהיר שהגיש למועצת הביטחון כי ייתכן שאיראן לא מצייתת לקריאתו של האו"ם להקפיא את תוכנית הטילים הבליסטיים שלה.

לדבריו, האו"ם חוקר העברה אפשרית של טילים בליסטיים מאיראן אל החות'ים בתימן, שייתכן שנורו לעבר סעודיה כפי שזו טענה לפני כחודש בתוקף כי טיל נורה לעבר ריאד. הוא הוסיף כי איראן עומדת בתנאי הסכם הגרעין שעליו חתמה עם שש המעצמות.

לפני כשלושה חודשים טענו האיראנים כי ביצעו ניסוי בטיל בליסטי ואף הציגו סרטון שמוכיח זאת אך גורמים רשמיים בארצות הברית טענו לאחר מכן כי הסרטון הוא זיוף של האיראנים. ברשת "פוקס ניוז" דווח כי הסרטון המפורסם צולם בכלל בחודש ינואר, וכי מדובר בניסוי כושל שבו הטיל התפוצץ דקות ספורות אחרי השיגור. על פי הגורמים, איראן מעולם לא הצליחה לשגר טיל בליסטי בהצלחה.

הסרטון השנוי במחלוקת

זו לא הפעם הראשונה שהאיראנים נתפסים בשקרים בעבר הציגו האיראנים כלי טיס אותו הגדירו כמזלט מתקדם אלא שמומחים אוויריים שבחנו את התמונות טענו כי מדובר בדגם קרטון שספק אם יצליח לעוף ואף זיהו הדבקות שנעשו בדבק סלוטייפ.

על אף דברי הגורמים הרשמיים, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף בזמנו בחשבון הטוויטר שלו את השיגור וכתב: "איראן ערכה ניסוי לטיל בליסטי שמסוגל לפגוע בישראל. האיראנים עובדים יחד עם צפון קוריאה. לא בדיוק ההסכם שחתמנו עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר