בשל הצבעות בקונגרס

סגן הנשיא יידחה את ביקורו הקרוב בישראל

מייק פנס היה אמור להגיע לישראל ביום ראשון הקרוב אך הוא יידחה את ביקורו בכמה ימים בשל הצבעות דחופות בקונגרס אותן מקדם טראמפ. הפלסטינים מחרימים את הביקור (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פנס ונתניהו (צילום: הבית הלבן)

סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, שהיה צפוי להגיע לישראל ביום ראשון הקרוב ידחה מעט את ביקורו בישראל ליום רביעי בגלל הצבעות בקונגרס על רפורמת המס שמוביל הנשיא דונלד טראמפ, ועל רקע צמצום הרוב הרפובליקני בסנאט בעקבות ההפסד בבחירות באלבמה.

פנס אמור להגיע ליומיים או שלושה בצל הצהרת הנשיא טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל, הצהרה לה יש לו חלק בלתי מבוטל ובעטייה החליטו הפלסטינים להחרים את ביקורו המתוכנן ברשות.

בין השאר צפוי פנס לנאום בכנסת, להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם הנשיא רובי ריבלין ולבקר ב"יד ושם".

פנס אמור היה להדליק נר חנוכה בביקור פרטי בכותל המערבי – ללא מלווה ישראלי רשמי – כפי שעשו בני משפחת טראמפ בביקורם כאן באביב האחרון. כעת עם שינוי התכניות לא ברור האם התכנית כולה תשתנה.

סגן הנשיא האמריקני, נוצרי אוונגליסט אדוק, ביקש לבקר בכנסיית הקבר בירושלים, אולם הפלסטיני האחראי על מפתחות הכנסייה הודיע שהוא מסרב לקבל את פניו במחאה על הכרזת טראמפ.

האוונגליסטים לחצו רבות על הממשל האמריקאי להכיר בירושלים כבירת ישראל וכן להעביר אליה את השגרירות. פנס נחשב לאחד הגורמים שדחפו את טראמפ להכריז על הכרה בירושלים כבירת ישראל והוא נחשב לאוונגליסט הבכיר בבית הלבן.

מהבית הלבן נמסר בתגובה לסירוב בכירי הרשות הפלסטינית לפגוש אותו: "מצער שהפלסטינים שוב בורחים מהזדמנות לדון בעתיד האזור, אך הממשל ממשיך במאמציו להשיג שלום בין ישראלים לפלסטינים, והצוותים שלנו ממשיכים לעבוד קשה כדי לייצר תוכנית שלום".

מבחינת ישראל, התנהגות הפלסטינים כלפי פנס הן בנושא כנסיית הקבר והן בנושא הפגישה עם אבו מאזן משרתת את האינטרס הישראלי להציג את הפלסטינים כבעייתיים וככאלה שאינם באמת מעוניינים בתהליך שלום עם ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר