תיק 1803

דיווח: לחץ כבד לעד מדינה נגד ח"כ דוד ביטן

לחצים כבדים על משה יוסף מי שהוגדר כ"בנקאי" של ח"כ ביטן להפוך לעד מדינה ולהעיד נגד יו"ר הקואליציה על כספי השוחד אותם העביר לו במסגרת השחיתות בעירייה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מוטי קמחי, ynet)

החקירה סביב פרשיית השחיתות בעיריית ראשון לציון בה חשוד יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן נמשכת. על פי הדיווח ב-ynet, המשטרה מפעילה לחץ כבד על משה יוסף, איש העסקים בעל חנות הרהיטים שהוגדר "הבנקאי" של ח"כ דוד ביטן, כדי שיהפוך לעד מדינה.

על פי הדיווח, עורכי דינו, גיל דחוח, אילן סופר וגלית רוטנברג, הוקפצו הבוקר (ה') למשרדי להב 433 של המשטרה. עו"ד סופר, שצורף לצוות ההגנה, הוא שהכין את הסכם עד המדינה למיקי גנור בפרשת הצוללות וכלי השיט. כמו כן נדחה דיון במחוזי בערעור על הארכת המעצר של יוסף, שהיה אמור להתקיים היום.

יוסף, הוא היחידי שעצור מאז חשיפת הפרשה בה נחקרו עשרות בני אדם, הוא היה על פי החשד ציר מרכזי בהעברת כספי השוחד ליו"ר הקואליציה. גורמים הקשורים לפרשה אמרו שייתכן שהמשטרה תציע לו לשמש עד מדינה רק נגד ביטן ונגד הפוליטיקאים החשודים בפרשה, ולא נגד העבריינים המעורבים בה, דבר שאמור להקל עליו לחתום שכן הסתבכות עם העבריינים יכולה להרתיע כל אדם.

לפי הדיווח, כדי ללחוץ על יוסף נקראו רבים ממכריו לחקירה ברשות המיסים, הוקפאו נכסים וחשבונות בנקים שלו, והמשטרה למעשה הטילה מצור כלכלי על משפחתו. כל חשבונית שהוצאה מהעסק שלו בשנים האחרונות - חנות "רהיטי מצדה" - נבדקת לעומק, ומאות אנשים מזומנים להעיד על מה ששילמו ליוסף. במשטרה חושדים שמדובר בכספים שהועברו במסווה לדוד ביטן לכיסוי חובותיו בשוק האפור.

עוד לפני שנחשפה הפרשה סימנו בלהב 433 את יוסף כדמות המקשרת בין כל החשודים. בשלב מסוים עלה חשד לביצוע עבירות מיסים, ואז הוציאה המשטרה צו שהתיר האזנות סתר. אלה נמשכו יותר משנה.

לפני כמה חודשים הותקנו מצלמות נסתרות בתוך "רהיטי מצדה" שבבעלותו, ובמשך חודשים אספו החוקרים ראיות לעבירות מיסים לכאורה בשווי מיליוני שקלים. בין היתר מדובר בעבירות של חשבוניות פיקטיביות והלבנת הון.

ההאזנות ליוסף חשפו את הקשר ההדוק עם ביטן. זה נהג להגיע מדי יום לחנות ודיבר עימו על פרויקט "מתחם 1000" בראשל"צ – שטח שעומד במרכז אחת ההסתעפויות של הפרשה, ובמסגרתה קידם ביטן אינטרסים נדל"ניים של גורמים שונים בהיותו סגן ראש העיר ראשל"צ. על פי אחד החשדות, בין השאר העניק יוסף לביטן 260 אלף שקלים למימון חתונת בתו.

"על פי החשד הוא היה ה'בנק' של דוד ביטן", אמר גורם המעורה בפרטי החקירה. "הגיעו אליו כספים רבים. הוא הלבין, הלווה וגם העביר לביטן כספים. ממש לא התעסק רק ברהיטים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר