"יש מספיק חרדים שיכולים להיבחר"

ביקורת ברבנות: משה דגן מקדם את מקורבו לתפקיד בכיר

הביקורת על מנכ"ל הרבנות הראשית, משה דגן, מתחדשת בטענה כי הוא מקדם את מקורבו לתפקיד ראש אגף משאבי אנוש, במקום להעדיף מועמד חרדי • דגן: "המכרז ע"פ כללי ונהלי הנציבות" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
משה דגן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הביקורת על מנכ"ל הרבנות משה דגן במסדרונות הרבנות היא לא דבר חדש, כבר ערב המינוי היו בכירים, רבנים ועובדים, שהתנגדו למינוי. בכל כמה חודשים ניתן לשמוע ביקורת על מהלך אחר של המנכ"ל ואמירות לא חיוביות בלשכות הרבנים הראשיים.

בימים האחרונים הביקורת נשמעת שוב, וביתר שאת. הרבנות הראשית יוצאת למכרז על מנהל חדש לאגף משאבי אנוש. לדברי בכירים ברבנות, משה דגן פועל למנות לתפקיד את עוזרו, ולא מנסה לבחור חרדי לתפקיד הבכיר, וזאת בזמן שכל העת דורשים מהמדינה לשלב חרדים בתפקידים בכירים.

"חיפוש קל ואפשר להבין שלא מדובר בבן הציבור החרדי", אומר גורם בכיר ברבנות, "לא מצליח להבין למה דגן פועל על דעתו בנושא הזה".

גורם בכיר אחר מוסיף ואומר: "לא יעלה על הדעת שמנכ"ל הרבנות, שמונה בידי הרבנים הראשיים והמפלגות החרדיות, ימנה אנשים כאלו ברבנות. האם בגלל שהוא משמש כעוזר ומקורב של דגן זה מצדיק הכל?".

"האם המפלגות החרדיות הביאו את מנכ"ל הרבנות כדי לבצע כאלו מינויים?", מוסיפים גורמים ברבנות, "תנאי הסף הם מינימליים ולכן יש מספיק אנשים חרדים שיכולים להיבחר לתפקיד. לא ברור מדוע מנכ"ל הרבנות פועל בצורה הזו".

ברבנות מסבירים כי מדובר בתפקיד בכיר ומכריע ברבנות שמקבל עכשיו שדרוג: "מינוי לראש אגף ברבנות זה המון, יש רק שני ראשי אגפים ברבנות, כשרות וכוח אדם".

מטעם משה דגן נמסר כי "המכרז מתנהל על פי כללי ונהלי הנציבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר