סערה בכוס תה

לא תאמינו כמה חיידקים יש על שקיקי התה שלכם

ברגעים הראשונים יהיה לכם קשה לעכל, אבל זאת המציאות: חוסר ההיגיינה במקומות הלימוד, העבודה והמשרדים השונים, מביא כמות חיידקים בלתי נתפסת אל תוך המטבח (בריאות)

תה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

כשאומרים חורף יש כאלה שחושבים על פוך, תנור וגשם, אך יש את הריאליסטים שבראשם עולות מיד תמונות של שפעת, צינון והידבקויות.

מניעה מוחלטת של התפשטות מחלות, בעיקר במקומות ציבוריים, היא משימה בלתי אפשרית. מה שכן ניתן לעשות, הוא למגר את כמות החיידקים המתרוצצים להם, ולעבור את החורף עם כמה שפחות ביקורי רופא ומנוחה במיטה.

הדבר הזה נכון בייחוד לאלו שרוב יומם נמצאים במקומות בהם חולקים מטבחים, ולהבדיל שירותים משותפים, כמו בעבודה או בישיבה.

למרבה הפלא, מתברר כי מבין כל הדברים אותם אנו חולקים עם עמיתינו לספסל הלימודים או לעבודה, המקום שממנו מגיעות הכי הרבה מחלות ומופצים בו הכי הרבה חיידקים הוא המטבח.

מחקר שעסק בנושא מצא, כי המטבח המשותף מכיל הרבה כלים ועצמים שעמוסים בחיידקים, רבים יותר אפילו מהכמות שמצטברת בשירותים. אם ניכנס יותר לפרטי המחקר, תיווכחו לדעת כי בשקיקי התה המשרדיים ישנם פי 17 חיידקים מאשר בשירותים.

החוקרים בדקו את מספר החיידקים שנמצאים על גבי כלים ומכשירי חשמל במטבח, והשווו את התוצאות שהעלו מחקרים קודמים שנעשו על כמות החיידקים בשירותים. הבדיקה העלתה, כי בשקית תה משרדית יש 3,785 כאלו בממוצע, בהשוואה ל-220 בלבד חיידקים שנמצאו על מושבי אסלות. בהחלט מטריד.

אז מעכשיו תפסיקו לשתות תה? מסתבר שלא רק התה נמצא כעמוס בחיידקים, המחקר שבדק גורמים נוספים במטבח מצא שעל ידית קומקום התה ישנם 2,483 חיידקים בממוצע, על שפת כוס משומשת 1,746 חיידקים ו-1,592 על ידית מקרר. החוקרים מניחים שזה קשור בין היתר לכך שרבים לא חושבים לשטוף ידיים לפני שהם נוגעים בחפצים הללו.

סקר שנערך בנושא שמירת היגיינה במקומות ציבוריים בו השתתפו 1,000 גברים ונשים מצא ש-80% מהנשאלים הודו כי הם לא שוטפים ידיים לפני שהם מכינים שתייה לקולגות. ד"ר פיטר באראט, שעמד בראש המחקר, סיפר שהמפתח למיגור כמות החיידקים הוא העלאת המודעות להיגיינה במשרדים, לא רק בשירותים אלא גם במטבחים המשותפים.

"אם תעצרו לרגע ותחשבו על מספר הידיים שנגעו בדברים כמו קומקום, קופסת שקיקי תה וכוסות, תבינו שהפוטנציאל להידבקות הולך ומצטבר", סיפר ד"ר בארט לעיתון "אינדיפנדנט" הבריטי.

הדבר חשוב בעיקר בתקופה החורפית של השנה, בה כל יומיים מישהו אחר בעבודה מקבל חופשת מחלה. אומנם אין מה לעשות לגבי חיידקים ווירוסים באוויר, אבל הרבה מחלות חורף כמו "שפעת קיבה", שפעות רגילות וצינון נגרמים בשל מגע בחפצים עמוסים חיידקים. בקיצור, שמרו על היגיינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר