המתמיד שסבל

אבידה גדולה: הגאון המופלא רבי שלמה אריה זצ"ל

לאחר עשרות שנות יסורים, בהן רק גדל בתורה בהתמדה עצומה והשפיע ממנה לתלמידיו הרבים, נפטר הגאון רבי שלמה אריה ראש ישיבת אור התלמוד. ההלוויה - הערב (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בכסלו תשע"ח | 14.12.17
(צילום: באדיבות המצלם)

בבית החולים שערי צדק בירושלים נפטר היום הגאון רבי שלמה אריה זצ"ל, לאחר שנות מחלה ארוכות בהן התייסר בחוליים רבים, כשהוא בן 57.

הגר"ש אריה היה מפורסם בעולם הישיבות כעילוי מופלג ומתמיד עצום, שעם כל קשיי בריאותו לא פסק מללמוד בשקדנות נדירה שהפליאה את כל רואיו.

המנוח זצ"ל נולד באיראן לאביו רבי חיים יצחק, מנקיי הדעת בקהילה המקומית, בנו של חכם רפאל אריה שנודע באיראן כולה. רבי שלמה עלה לישראל עם משפחתו כשהוא בגיל 12, ונכנס ללמוד בישיבת פורת יוסף שם נפשו חשקה בתורה.

לאחר מכן למד בישיבות קול תורה ובריסק, אך את עיקר גדילתו בתורה קנה בישיבת בית התלמוד כתלמידו המובהק של ראש הישיבה הגאון רבי דב שוורצמן זצ"ל, שביום חתונתו אף העניק לו כמתנה את מחברת חידושיו האישית.

בהגיעו לפרקו נישא לבתו של הרב גבריאל טולידנו ראש ישיבת אור ברוך, שם אף הרביץ תורה לתלמידיו הרבים, כפי שבהמשך עשה בישיבתו "אור התלמוד" ובהיכלי תורה נוספים. אחד מהם מתאר ל"כיכר השבת": "שמעתי ממנו 'חבורות' בסוגיות הקשות ביותר במסכת יבמות, והחידושים שלימד אותנו יצאו מפיו בבהירות, בשמחה ובריתחא דאורייתא, שהדהימו את כולם - בעיקר כי ידענו על חלק מיסוריו הרבים".

כך גם מספר אחד מקרוביו, שנכנס לביתו עם בניו בתקופת בחינותיהם לקבלה לישיבות: "הוא היה במצב לא טוב בלשון המעטה, אחרי 35 שנות חולי, וזה גם היה ניכר. אבל כשרק שמע את הענין והסוגיא בגמרא בה מדובר, זינק וקיבל חיות שלא מהעולם הזה. ראו תמיד, בכל מצב, שהתורה היא 'תורת חיים' עבורו, כפשוטו".

הגר"ש אריה זצ"ל הותיר אחריו ברכה, בסדרת קבצי חידושי תורה "האור" אותם כתב על מסכתות רבות בש"ס. שבעת ילדיו, בהם 3 שטרם נישאו, מלווים אותו כעת למנוחות עם קהל מוקיריו הגדול, במסע הלוויה שיצא מביתו שבשכונת בית וגן בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר