עשרות רבנים לנתניהו:

"עבודות הרכבת בשבת - ללא היתר הלכתי"

עשרות רבנים פנו לראש הממשלה בבקשה שיפעל לשמור על קדושת השבת: "העבודות מתבצעות בלא היתר הלכתי, בתואנות שאינן מקובלות על הגורמים ההלכתיים" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ראש הממשלה ברכבת (צילום: קובי גדעון / לע"מ / FLASH90)

עשרות רבנים, בעיקר מהציונות הדתית, פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שישמור על קדושת השבת בארץ ישראל.

במכתבם כותבים הרבנים: " פונים אנו אליכם אודות הנושא המכאיב לליבם של מיליוני יהודים במדינת ישראל, והוא העבודות המתבצעות ע"י רכבת ישראל בעיצומה של שבת קודש. העבודות מתבצעות בלא היתר הלכתי, בתואנות שאינן מקובלות כלל על הגורמים ההלכתיים המוסמכים מטעם הגורמים ההלכתיים המוסמכים, ואשר על פי תורת ישראל יש לבצע מחדש את העבודות ביום חול".

לדברי הרבנים: " העבודות המתבצעות בעיצומה של השבת גם יגרמו לכך שיהודים רבים לא יוכלו להשתמש בנסיעות שונות של רכבת ישראל במקומות אשר נסללו בשבת. כמוהו גם הנושא המדאיב של פריצת מסגרת שמירת השבת בפרהסיא על ידי פתיחתם של מרכולים בשבת, תוך רמיסת זהותה היהודית של המדינה".

הרבנים הדגישו כי: "נושא שמירת השבת בארצנו הקדושה והאהובה יקר לליבו של כל יהודי מאמין באשר הוא, ומהווה ערובה להמשך קיומנו כאומה יהודית במדינתו של העם היהודי. יש לקבוע בחוק שמתן היתרי עבודה בשבת יהיה כפוף לאישור של הרבנים הראשיים לישראל או נציג מטעמם".

את המכתב חתמו הרבנים וכתבו: "הננו קוראים לכם בזאת להתעשת במהירות, ולחדול מהתעלמות מצורכי השבת
ומדרישתם של יהודים רבים במדינת ישראל".

בין הרבנים שחתמו על המכתב: הגאוני הרב דב ליאור, הרב אביגדור נבנצל, הרב אריה שטרן, הרב אליקים לבנון ועוד.

הרב ברוך אפרתי, יו"ר 'דרך אמונה', ביקש להדגיש כי "העמידה על קדושת השבת הממלכתית אינה יוזמה סקטוריאלית של ארגון או מגזר זה או אחר, אלא עניין לעם ישראל כולו, ולכל אחד ואחת מאיתנו. השבת היא תעודת הזהות הבסיסית ביותר העושה אותנו לעם יהודי, והמעניקה למדינתנו את אופיה היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר