תיעוד מרגש מניחום האבלים

הגר"א פילץ על הנהגת מרן הרב שטיינמן: "בו בחר השם"

ראש ישיבת תפרח שהגיע לנחם את משפחת מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל התייחס למנהיגותו של מרן כשהוא קובע נחרצות כי מדובר בבחירה של הקב"ה לבדו • צפו בתיעוד וידאו בלעדי (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"א פילץ בניחום האבלים (צילום: באדיבות המצלם)

אלפי מנחמים בראשות ראשי ישיבות, אדמו"רים ורבנים מגיעים מידי יום במהלך ימי השבעה לנחם את האבלים בני מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל היושבים שבעה בבית ברחוב חזון איש 5 בבני ברק.

הגאון רבי אביעזר פילץ, ראש ישיבת תפרח, שהגיע לנחם ביום שישי האחרון נשא דברים נרגשים בפני הנוכחים במסגרתם הסביר כי גדול הדור איננו תפקיד הנתון לבחירה אלא הקב"ה לבדו מחליט זאת.

"תלמידי חכמים יש הרבה אבל גדול הדור ומנהיג הדור לא נתון לבחירות, זה הקב"ה בוחר בהנהגה שמימית ובו בחר השם", הסביר הגר"א פילץ.

ראש ישיבת תפרח תהה" "מי בוחר את גדולי הדור? כל דבר יש בחירות. גבאי היישוב, גבאי בית הכנסת, ראש הקהל. אז מי בוחר את גדול הדור? להיות מנהיג הדור מדברנא דאומתיה רק הקב"ה בוחר, והקב"ה בחר בו".

בתוך כך הורה ראש הישיבה שלאחר הוראת גדולי ישראל מרנן שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין למעט ולהותיר תחושת אבלות במסיבות החנוכה הורה ראש הישיבה שעדיף גם שלא לרקוד לאחר ההדלקות, וכן במסיבת חנוכה שנערכה בראשות ראשי הישיבה על אף שמידי שנה נערכים ריקודים לכל הישיבה, השנה גם לאחר שנעמדו בני הישיבה לריקודים הורה ראש הישיבה שכל בחור יעמוד במקומו ולא יסתובבו וכך שעה ארוכה עמדו בני הישיבה במקומותיהם ולא הסתובבו. למותר לציין שהרב פילץ יחד עם שאר רבני הישיבה ישבו כל זמן הריקודים במקומותיהם ולא קמו ממקומם.

כמו"כ, בדרשתו של הגר"א פילץ במסיבת חנוכה ביטא ראש ישיבת תפרח את הצער והכאב שגדולי ישראל מסתלקים מעמנו ואינם נמצאים בדור כדי להגן עלינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר